kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۶۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد

دستور رئیس‌جمهور برای تعیین هزینه کرد اعتبارات درمان تامین اجتماعی

سخنگوی وزارت بهداشت از دستور کتبی رئیس‌جمهور درباره منابع سهم درمان بیمه کارگران و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ایرج حریرچی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رئیس‌جمهور دستور کتبی داد تا «9 بیست و هفتم» منابع سازمان تامین اجتماعی (سهم درمان کارگران و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی) در حسابی مستقل و قابل نظارت مستقیم نهاد ریاست جمهوری باشد، به این ترتیب که حق بیمه کارگران به طور کامل و به موقع در حوزه سلامت و برای کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی هزینه شود.
حریرچی با اشاره به نتایج بررسی و تلاش‌های بین بخشی برای رسیدگی به مشکلات تنفسی مردم خوزستان، افزود: با اولین باران در استان خوزستان مشکلات تنفسی برای مردم به وجود می‌آمد اما امسال تعداد مراجعه مردم این استان به مراکز درمانی از 56 هزار در سال 94 به 26 هزار نفر رسیده است.
 وی با بیان اینکه تحقیقات نشان داد مراجعان زمینه آسم و آلرژی دارند و آزمایش‌های نمونه‌برداری از باران‌ها PH اسیدی بودن آن را تایید نکرد، گفت: بررسی‌ها نشان داد برای فضای سبز خوزستان از درختانی به نام کنه کارپوس یا همان مورد آمریکایی استفاده می‌شود که سرعت رشد خوبی دارد و چون بومی نیست گرده افشانی آن در پاییز صورت می‌گیرد.
 سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: با اولین بارش پاییزی گرده‌های این درخت‌ها خیس می‌شود و می‌ترکد و ذرات معلق 2/5 میکرون تا 10 و 15 میکرون منتشر می‌شود که باعث مشکل تنفسی می‌شود.
حریرچی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای کاهش این موارد، گفت: کاهش غلظت مواد آلرژن با هرس گیاهان مدنظر، تجویز درمان پروفیلاکسی در افراد مستعد و اطلاع رسانی گسترده در سطح جامعه باعث کاهش 88 و نیم درصدی مراجعات با مشکلات تنفسی به مراکز درمانی پس از اولین بارش پاییزی در اهواز شد، در دزفول نیز تعداد مراجعات از 459 به 53 نفر در سال جاری رسید و هیچ مورد فوتی گزارش نشد.