kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

ادامه نمایش یک فیلم در ایران که در آمریکا برای افراد زیر 13 سال ممنوع است!(اخبار ادبی و هنری)

فیلمی که در سینمای ایران بدون هیچ محدودیت و با تبلیغ و حمایت گسترده دولتی به نمایش درآمد، در آمریکا، به خاطر خشونت بیش از حد برای کودکان ممنوع شده است!



فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی پس از سه ماه اکران هنوز در تعداد زیادی از سینماهای کشور در حال نمایش است، این در حالی است که تماشای این فیلم در آمریکا برای افراد زیر 13 سال ممنوع شده است. این فیلم توسط انجمن سینمای آمریکا بررسی و درجه PG-13 گرفته است؛ به معنای منع تماشا برای افراد کمتر از 13 سال سن.
دلیل این ممنوعیت، خشونت، تجاوز و بیان الفاظ نامناسب اعلام شده است. مسائلی که توسط مدیران فرهنگی در ایران، چندان لحاظ نشدند.
نکته قابل تأمل این است که فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته سال 89 اصغر فرهادی نیز به‌خاطر مضمون خشن، در آمریکا برای افراد زیر 13 سال ممنوع اعلام شده بود.
گفتنی است، دو فیلم اخیر اصغر فرهادی، با سفارش شرکت‌های غربی و عربی ساخته شدند. فیلم قبلی وی با عنوان «گذشته» با سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا و با جهت‌گیری مغرضانه علیه مهاجرین و اقلیت‌های نژادی و مذهبی در غرب تولید شده بود. فیلم «فروشنده» نیز با سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا و مشارکت یک شرکت وابسته به پادشاهی قطر ساخته شده است.
روزنامه کیهان در صفحه «تصویر روز» خود، در 14 شهریور امسال مطلبی در نقد فیلم فروشنده منتشر کرد.