kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۸۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

حوادث کوتاه از کشور


    کشف اجساد 3 کوهنورد
نوشهر- ایرنا:  رئیس جمعیت هلال احمر چالوس از کشف اجساد سه تن از کوهنوردان اهل چالوس درکوه‌های استان البرز خبرداد که براثر برف سنگین و سرمای شدید جان باختند .
کردکار محمودی افزود: این افراد به همراه 2 تن دیگر پنجشنبه هفته پیش با پای پیاده از روستای انگوران مرزن آباد از توابع شهرستان چالوس به سمت تهران حرکت کرده بودند که در حال برگشت از جاده روستای آزادبر بخش آسارا از توابع استان البرز و گردنه‌های عسلک به علت ریزش سنگین برف و کولاک زمین‌گیر شدند.
وی افزود: سه نفر از این افراد با هم برادر و 2 نفر دیگر نیز برادر زاده آنان بودند. متاسفانه 2 برادر و یک برادر زاده به علت قرار گرفتن در محاصره برف و درپی آن یخ زدگی فوت کردند و بقیه نیز به علت جدا کردن مسیر راه جان سالم به در بردند.
پلیس محموله قاچاق را گرفت
زاهدان - خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی زاهدان  گفت: ماموران این شهرستان هنگام گشت زنی و پایش محورهای مواصلاتی موفق شدند مقدار قابل توجهی کالای قاچاق شامل چای، شکر، سیگار و لوازم خانگی از دو دستگاه خودرو کشف کنند.سرهنگ علی عارف‌نژاد افزود: کارشناسان ارزش این کالاهای قاچاق را یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.
وی تصریح کرد: در این راستا دو دستگاه خودرو توقیف و چهار قاچاقچی نیز دستگیر شدند که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
کشف 657 کیلوگرم حشیش
بوشهر- ایرنا: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در دو عملیات جداگانه از دو باند فعال در شهرهای جم و گناوه در جنوب و شمال این استان 657کیلوگرم حشیش کشف کردند.
سرتیپ حیدر عباس زاده افزود: در یکی از این عملیات‌ها 366کیلوگرم در عملیات دیگر و 291کیلوگرم حشیش بدست آمد.
وی اظهار کرد: در این ارتباط چهار دستگاه خودرو از قاچاقچیان توقیف و چهار متهم دستگیر شدند.
توقیف 22 تن برنج
ایلام - خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان چرداول اظهار داشت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی سیمره هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.
سرهنگ جهانگیر زارعی افزود: در بازرسی از بار کامیون مقدار 22 تن برنج خارجی قاچاق فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف و ضبط شد.
به گفته وی، ارزش کالای مکشوفه افزون بر یک میلیارد ریال برآورد شده است.
کشف 500 قطعه پرنده زینتی
زاهدان - ایرنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی سراوان در شرق سیستان و بلوچستان گفت: 500 قطعه از انواع پرندگان زینتی قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.
موسی دهقانژاد افزود: این تعداد پرنده از افراد متخلف که قصد وارد کردن شماری پرنده زینتی را از مرز سراوان داشتند توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست، سپاه و مرزبانی کشف شد.وی ادامه داد: این پرندگان شامل انواع طوطی آکادو، آرا، کاسکو، عروس هلندی و طوطی سبز، فنچ و یاکریم هستند.
دهقان نژاد در پایان اظهارداشت: با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه افراد متخلف از طریق مرز متواری شدند.
رئیس حفاظت محیط زیست سراوان تصریح کرد: پرندگان کشف شده برای قرنطینه به باغ پرندگان این مجموعه انتقال یافتند.
یک گونی هروئین  
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر لرستان، این شهرستان و سربازان گمنام امام زمان (عج)در پی دریافت خبری مبنی بر جابجایی مقادیری موادمخدر توسط دوسوداگر مرگ با یک دستگاه پژو پارس از استان‌های همجوار به بروجرد، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.سرهنگ علیرضا دلیری افزود: ماموران در محورهای مواصلاتی بروجرد مستقر شده و سرنشین خودرو با دیدن تور ایست یک گونی حاوی موادمخدر را به بیرون پرتاب کرد و از خودرو پیاده و متواری شد.اما ماموران متهم را دستگیر و گونی موادمخدر نیز کشف و پژو پارس را توقیف کردند.
فرمانده انتظامی بروجرد اظهار داشت: با دستگیری دو سوداگر مرگ در این رابطه در بازرسی از  گونی مذکور 15کیلو و 300گرم هروئین کشف شد.
دلیری اظهار داشت: دو سوداگر مرگ با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.
توقیف یک لنج کالای قاچاق
بوشهر- ایرنا: فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: ماموران این فرماندهی در بازرسی از یک فروند لنج توقیفی، بیش از 74 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف کردند.
سرتیپ قلندر لشکری افزود: در بازرسی از شناور توقیفی، مقادیر زیادی انواع کالاهای خارجی قاچاق شامل بیش از380 هزار عدد قرص نیروزا، 16 تن برنج، یک تن و 800 کیلوگرم چای، چهار هزار و 593 عدد گوشی همراه و 39 هزار و 719 عدد لوازم جانبی گوشی همراه کشف کردند.
وی افزود: 30 هزار متر پارچه و دیگر اقلام شامل تبلت، قطعات الکترونیکی، ساعت مچی، لوازم صوتی خودرو ،روغن زیتون، ادویه جات، انواع مواد آرایشی و بهداشتی و لوازم خانگی و از دیگر کالاهای قاچاق کشف شده از این شناور است.
فرمانده دریابانی استان بوشهر به دستگیری 5 متهم در این عملیات اشاره کرد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی محموله‌های مکشوفه را 74میلیارد ریال برآورد کردند.
آتش دامن جنگل را گرفت
رشت - ایرنا: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: بر اثر وزش باد گرم شدید، 40 هکتار از اراضی جنگلی و کشاورزی استان دچار آتش سوزی شده است.
افشین عزیزی افزود: طی یک شبانه روز 14 مورد آتش سوزی در شهرستان‌های لنگرود، لاهیجان، املش، سیاهکل و آستارا گزارش شد که در حال حاضر تمام این آتش سوزی‌ها مهار شده است.
وی عمده آتش سوزی‌ها را بیشتر در اراضی جنگلی و باغ‌های چای شهرستان سیاهکل عنوان و تصریح کرد: بعد از سیاهکل، بیشترین آتش سوزی مربوط به لاهیجان بوده است.مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان اظهار کرد: این آتش سوزی‌ها عموماً سطحی و در حد تنه‌ای و سرشاخه‌ای بوده است.
روشن کردن آتش در جنگل‌های تنک و پراکنده حاشیه روستاها بیشتر به خاطر سوزاندن خار و خاشاک باغ‌ها و مزارع شالیزاری توسط روستاییان و کشاورزان با تصور غیرعلمی از بین رفتن آفات انجام می‌شود.
انفجار مین کشاورز را مجروح کرد
قصرشیرین- ایرنا: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: انفجار یک مین بجا مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان منجر به مجروح شدن یک نفر شد.نعمت الله نازپرورده افزود: در جریان این حادثه یک دستگاه تراکتور متعلق به یکی از کشاورزان منطقه حین عملیات کشاورزی در حوالی پاسگاه قلعه سبزی از توابع بخش مرکزی شهرستان قصرشیرین با مین برخورد کرد که در اثر انفجار، راننده مصدوم شد.وی اظهار کرد: راننده به علت مصدومیت برای بهبود شرایط جسمانی به بیمارستان منتقل و به تراکتور وی نیز خسارت وارد شد.
صدور قرار مالی برای قاچاقچیان سیگار
کرج-ایرنا:مدیرکل تعزیرات حکومتی البرزگفت: یک محموله قاچاق سیگار خارجی به ارزش 4 میلیارد ریال دراین استان کشف شد.
علی اکبر مختاری افزود: این محموله قاچاق در یک تانکر سوخت جاسازی شده بود که درمحدوده کلاک و درآزادراه تهران - کرج کشف شد.
وی اضافه کرد: پس از توقیف خودروی مذکور 106 کارتن سیگارخارجی کشف شد و 2 نفر دستگیر شدند.
مختاری گفت: برای این متهمان 10 میلیارد ریال قرارتامین صادرشده است.