kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۸۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

نفوذ جریانات سرد شمالی از امروز و آغاز بارندگی در برخی مناطق

از بعد از ظهر امروز با نفوذ جریانات سرد شمالی در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، و به‌تدریج در اواخر وقت در ارتفاعات شمال شرق کشور و مناطق شمالی شمال غرب بارش باران آغاز می‌شود.




مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در برخی مناطق غرب و زاگرس مرکزی ابرناکی، بارش باران و وزش باد رخ خواهد داد و از بعد از ظهر با نفوذ جریانات سرد شمالی و نزدیک شدن ناوه تراز میانی جو برای سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، و به‌تدریج در اواخر وقت در ارتفاعات شمال شرق کشور و مناطق شمالی شمال غرب بارش باران و وزش باد پیش بینی می‌شود که در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش به صورت برف خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه افزود: فردا با تقویت سامانه مذکور، ناپایداری‌ها تشدید شده و علاوه بر مناطق فوق، شمال غرب، بخش‌هایی از مرکز و شرق سواحل را فرا خواهد گرفت که در برخی مناطق شمالی کشور با وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.
وظیفه شدت بارش را امروز در شرق لرستان و فردا در استان‌های گیلان و چهارمحال و بختیاری اعلام کرد و متذکر شد: از امروز کاهش دما در سواحل دریای خزر و شمال غرب رخ خواهد داد و تا روز چهارشنبه روند کاهش دما برای استان‌های واقع در این منطقه ادامه خواهد داشت.
 به گفته وی، اوایل امروز مناطق مرکزی خلیج فارس و همچنین از اواخر وقت و طی فردا دریای خزر مواج خواهد بود.
همچنین سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال غرب کشور دمای هوا  5 تا 10 درجه کاهش می‌یابد، از این‌رو رخداد رگبار ورعد وبرق درمناطق ذکر شده در زاگرس مرکزی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی البرز به‌دلیل بارش برف و مه آلود بودن پیش بینی می‌شود.