kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
معاون وزیر رفاه:

اطلاعی از منابع آزاد شده حاصل از حذف یارانه ثروتمندان نداریم!

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: با توجه به اینکه میزان افراد شناسایی شده در هر ماه تفاوت دارد و علاوه بر آن یارانه برخی خانوارها بازگردانده می‌شود، این وزارتخانه از منابع دقیق آزاد شده اطلاعی ندارد.



احمد حیدری در گفت‌وگو با فارس، درباره جزئیات بیشتر این موضوع، افزود: اطلاعات مربوط به تمام منابع هدفمندی از جمله منابع حاصل شده از شناسایی دهکهای بالای درآمدی در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها است.
وی همچنین درباره تعداد حذف یارانه سرپرستان ثروتمند اطلاعات جامعی ارائه نکرد و با این توضیح که بزودی گزارش تفصیلی در خصوص روند اجرای تبصره 14 قانون بودجه سال 95 تهیه و به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد، بسنده کرد.
معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال دیگری درباره ملاک‌های جدید برای حذف یارانه‌بگیران و تعداد بازگشت افراد پس از حذف غیردقیق آنان گفت: درباره تعداد افرادی که یارانه‌شان مجددا برقرار خواهد شد در گزارش مجلس صحبت می‌شود؛ در مورد اضافه شدن ملاک‌های حذف باید گفت که ملاک‌های شناسایی و رتبه‌بندی خانوارها از ابتدا مشخص بوده‌اند که در هر مرحله از برخی از آنها استفاده شده است. بنابراین این سخنان به معنای نفی احتمال افزودن معیار جدید نیست.
حیدری، درباره تعداد دقیق افراد غیرنیازمندی که تا این لحظه حذف شده‌اند، اضافه کرد: تاکنون بیش از 3 میلیون نفر از افراد غیرنیازمند شناسایی شده‌اند.