kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۷۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴

تامین 100 درصدی سنگ‌آهن مورد نیاز فولاد مبارکه اصفهان از داخل کشور

در پی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور حمایت از صنایع داخلی و همچنین جلوگیری از خروج ارز از کشور، 100 درصد نیاز فولاد مبارکه به گروه سنگ‌آهن از داخل کشور تامین می‌شود.

اصفهان - خبرنگار کیهان:

معاون خرید شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اعلام این خبر گفت: در بخش قطعات از ابتدای سال جاری تاکنون 89 درصد مبلغ سفارشات خرید فولاد مبارکه به ارزش بیش از 34 هزار میلیارد ریال از داخل کشور تامین می‌شود که این میزان در مقایسه با سال قبل یک درصد رشد را نشان می‌دهد.
مهدی تولاییان خاطرنشان کرد: بخش عمده این مبلغ مربوط به تامین مواد اولیه و انرژی مورد نیاز شرکت، مشتمل بر گروه سنگ‌آهن و گندله و سایر اقلام است.
وی با بیان اینکه گروه سنگ‌آهن شامل کنسانتره و گندله است، افزود: در حال حاضر مواد نامبرده از معادن گل‌گهر، بافق، زرند، سنگان و سیرجان تهیه می‌شود در حالی که پیش از این بخشی از این نیاز از کشورهای بحرین و هند تامین و خریداری می‌شد.
وی با تاکید به تقویت، انتقال دانش فنی و بومی‌سازی صنعت فولاد کشور تصریح کرد: دست‌یابی به دانش فنی و ساخت برخی از این تجهیزات در حالی اتفاق افتاد که بسیاری از این اقلام انحصاراً در اختیار برخی از کشورهای اروپایی، آسیایی، آمریکا و ژاپن بود.
وی با اشاره به اینکه نهضت بومی‌سازی صنعت فولاد بعد از امضای برجام نیز با سرعت بیشتری به حرکت خود ادامه داد، افزود: در این راستا پس از امضای برجام، شرکت‌های معتبر و قدرتمندی در زمینه ساخت تجهیزات و احداث خطوط تولید با ورود به کشور ایران و مشخصاً با فولاد مبارکه وارد مذاکره شدند تا خدمات و قطعات مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه را تامین کنند و یا برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیق متقاضی ورود به بازار ایران شده‌اند.
تولاییان اضافه کرد: شرکت‌های خارجی که خواهان همکاری با فولاد مبارکه هستند، فقط به شرط انتقال دانش فنی ساخت قطعات در داخل کشور ایران و ارائه محصول با کیفیت و قیمت تمام شده کاملا رقابتی می‌توانند با ما همکاری داشته باشند که این امر سبب می‌شود فرصت‌های شغلی زیادی در کشور ایجاد شود و جوانان مستعد و تحصیل‌کرده ایرانی بتوانند در بخش‌های مختلف استعدادهای خود را شکوفا کنند.
تولاییان از وجود فضای امن بسیار بالا در کشورمان به عنوان یک مزیت برای سرمایه‌گذاری یاد کرد و گفت: از آنجایی که بسیاری از کشورها آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند، ما در ادامه راه خواهیم توانست تجهیزات ساخته شده در کشورمان را با کیفیت مشابه برندهای معروف دنیا به سایر کشورها صادر کنیم.