kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱

فیدل کاسترو پس از 9 روز عزای عمومی در سانتیاگو به خاک سپرده شد

پس از 9 روز عزای عمومی،خاکستر فیدل کاسترو رهبر فقید انقلاب کوبا در سانتیاگو و در کنار آرامگاه «خوزه مارتی» رهبر جنبش استقلال این کشور از امپراطوری اسپانیا به خاک سپرده شد.


خاکستر فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا سرانجام روز شنبه و پس از 9 روز عزای عمومی به شهر سانتیاگو در جنوب شرق کوبا رسید.خاکستر کاسترو در جیپ ارتشی سبز رنگ، حدود هزار کیلومتر مسافت بین هاوانا و سانتیاگو را طی کرد و صدها هزار نفر از مردم کوبا در این مسیر با شعار «من فیدل هستم» به رهبر انقلاب کمونیستی کوبا ادای احترام کردند.
سانتیاگو شهری است که فیدل کاسترو و همرزمانش بیش از پنج دهه قبل از مکزیک به آن وارد شدند و مبارزه با حکومت باتیستا را آغاز کردند. شهری سمبلیک که خاکستر کاسترو به آن بازگشت.در مراسم به خاک سپاری خاکستر کاسترو روسای جمهور ونزوئلا، کنگو، بولیوی، اکوادور نیز   حضور داشتند و خاکستر کاسترو در گورستان محل دفن خوزه مارتی قهرمان استقلال کوبا دفن شد. «مارادونا» اسطوره فوتبال آرژانتین نیز در این مراسم حضور یافت. خوزه مارتی که در سال 1853 متولد و در سال 1895 در سن 42 سالگی کشته شد، رهبر جنبش استقلال کوبا در مبارزه با امپراطوری اسپانیا بود.مردم کوبا مارتی را قهرمان ملی خود می‌نامند.