kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴

کوتاه از شهرستان‌ها


پروژه‌های زکات
سمنان - خبرنگار کیهان: محمدرضا خباز استاندار سمنان گفت: بیش از 30 پروژه نیمه‌تمام زکات در استان سمنان وجود دارد که در صورت تامین اعتبار 40 میلیاردی به اتمام خواهد رسید.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان نیز اذعان داشت: در سمنان 20 هزار نفر تحت تکفل کمیته امداد هستند. سیدحمید رضوی میزان زکات جمع‌آوری شده استان در سال 1394 را مبلغ 67 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان 38 میلیارد ریال سهم پروژه‌ها و 29 میلیارد ریال سهم فقرا بوده است. وی گفت: طرح‌‌های نیمه‌تمام مشمول طرح زکات در استان سمنان شامل پروژه‌های عمرانی نظیر مسجد، حسینیه، خانه عالم، پروژه‌های زیرسازی روستا و آسفالت است.
شترهای سرگردان
جاسک - خبرنگار کیهان: فرماندار جاسک با تاکید بر اینکه وضعیت شترهای سرگردان در جاده‌ها به یک معضل برای این شهرستان تبدیل شده است، اظهار کرد: این شترها باید شناسنامه‌دار شوند.
محمد احمدی ابراز داشت: یکی از راه‌حل‌های ساماندهی شترها، ملزم کردن صاحبان شترها برای پلاک‌گذاری و استفاده از کمربندهای شبرنگ در شب است تا هنگام تردد شترها در جاده‌ها، رانندگان متوجه عبور این حیوانات باشند.وی خاطرنشان کرد: رقابت‌های شتر‌دوانی یکی از برنامه‌ها مفرح و بسیار جالب و یک فرصت‌ مطلوب است که می‌توان با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مشخص از آن به بهترین شکل استفاده کرد.
احمدی گفت: شتر حیوانی سرگردان با قابلیت‌های فراوان اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که با کمی اهتمام بیشتر به صنعت شترداری با توجه به ارزش اقتصادی این حیوان، هم در بخش اشتغالزایی و رونق بازار گوشت، شیر و پشم و بازاری‌پسند این حیوان در کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس می‌توانست ارزآوری خوبی برای کشور به دنبال داشته باشد.
بودجه مدیریت بحران
شهرکرد - خبرنگار کیهان: رئيس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص 5 درصد از اعتبارات کل بودجه کشور به مدیریت بحران برای فصل زمستان خبر داد.اسماعیل نجار افزود: از این میزان اعتبار، 3 درصد برای پیش‌بینی و پیشگیری و 2 درصد برای مقابله با حوادث و مخاطرات طبیعی در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به اینکه تلاش بر  این است که تاحدودی خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌ها و منازل مسکونی را جبران کنیم اضافه کرد: توسعه خدمات بیمه‌ای به ویژه در بخش کشاورزی از مهم‌ترین برنامه‌‌های این سازمان است.
یادواره شهدای دانش‌‌آموز
بندرعباس - خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از برگزاری 980 برنامه همزمان با هفته بسیج در هرمزگان خبر داد و گفت: یادواره 36 هزار شهید دانش‌آموز کشوری برگزار می‌شود.
سرهنگ علی علی‌نژاد افزود: برگزاری سوگواره هشتمین خورشید، همایش ائمه جمعه و جماعات، تجلیل از مبتکران علمی و فرهنگی، رزمایش پدافند غیرعامل، برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و تجمع بزرگ بسیجیان با عنوان مدافعان حرم از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته بسیج در هرمزگان است.