kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

اخبار کوتاه از فوتبال



تغییر در زمان برگزاری دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال
کمیته مسابقات سازمان لیگ از تغییر زمان دیدارهای پدیده - پرسپولیس و استقلال - تراکتورسازی خبر داد.کمیته مسابقات اعلام کرد با توجه به درخواست باشگاه پدیده و موافقت باشگاه پرسپولیس دیدار این دو تیم در هفته سیزدهم لیگ برتر به جای روز پنجشنبه ۱۸ آذر ۹۵ روز جمعه ۱۹ آذر ۹۵  ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه برگزار می‌شود.سعید فتاحی مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر در این باره گفت: باشگاه پدیده با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ خواهان این شد که به خاطر رفاه حال تماشاگران، بازی این تیم مقابل پرسپولیس از روز پنجشنبه هفته جاری به روز جمعه موکول شود و ما با موافقت باشگاه پرسپولیس به درخواست تیم مشهدی پاسخ مثبت دادیم. همچنین پس از تغییر زمان دیدار پدیده و پرسپولیس از روز پنجشنبه به روز جمعه هفته جاری، سایت سازمان لیگ اعلام کرد که دیدار دو تیم استقلال و تراکتورسازی که قرار بود روز جمعه ساعت 15 برگزار شود در همان روز ساعت 16:20 برگزار می‌شود.
مخالفت باشگاه سایپا با استعفای فرکی
با استعفای سرمربی تیم فوتبال سایپا مخالفت شد و این مربی به کار خود ادامه خواهد داد. حسین فرکی، پس از شکست مقابل استقلال خوزستان از سمت خود استعفا کرد که برهمین اساس، هیئت مدیره باشگاه امروز (شنبه) با حضور فرکی وسایر اعضا تشکیل جلسه داد.فرکی در این جلسه ضمن تاکید بر استعفای خود، گزارشی از عملکرد فنی تیم ارائه کرد. اعضای هیئت مدیره پس از شنیدن صحبت‌های فرکی ضمن مخالفت با استعفای وی بر حمایت از این مربی تاکید کردند.همچنین پیش از تشکیل جلسه هیئت مدیره، جمعی از بازیکنان سایپا با حضور در دفتر مدیرعامل باشگاه، ضمن حمایت از فرکی خواستار مخالفت با استعفای وی از سوی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره باشگاه شده بودند.
ایران - ساحل‌عاج؛ ۱۹ دی به میزبانی دبی
تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تدارکاتی در تاریخ ۱۹ دی‌ماه در امارات به مصاف ساحل عاج خواهد رفت.تیم ملی فوتبال ایران قرار است در تعطیلات نیم‌فصل لیگ برتر اردویی یک هفته‌ای را در کشور امارات برگزار کند. بر همین اساس برای این اردو فقط ملی‌پوشان داخلی به اردو دعوت می‌شوند ضمن اینکه شانس دعوت از بازیکنانی مانند حقیقی و دژاگه که هم‌اکنون بدون تیم هستند نیز وجود دارد و چه بسا بازیکنانی که در زمان فوق در باشگاه‌های خارجی خود فعالیتی نداشته باشند شاید تیم ملی را در این اردو همراهی کنند.تیم ملی قرار است اردوی خود را از تاریخ 13 دی ماه آغاز کرده و ملی‌پوشان در این اردوی 8 روزه در باشگاه ایرانیان مستقر خواهند شد، هرچند که هنوز قراردادی با این باشگاه بسته نشده اما مراحل اداری کار در این خصوص در حال انجام است.شاگردان کی‌روش طبق برنامه زمان‌بندی کادرفنی در تاریخ 19 دی ماه در روز آخر اردوی خود در دبی به مصاف ساحل‌عاج خواهد رفت و این در حالی است که رایزنی‌ها از حالا برای برگزاری یک دیدار تدارکاتی دیگر در تاریخ 16 دی ماه ادامه دارد. پیش از این از گینه به عنوان حریف احتمالی ایران در تاریخ فوق نام برده می‌شد که گویا این دیدار محقق نشده و یک تیم دیگر حریف ایران خواهد شد.در نهایت اینکه مکان برگزاری این دیدارها هنوز مشخص نشده و رایزنی‌ها برای پیدا شدن ورزشگاهی مدرن برای برگزاری دو دیدار تیم ملی در دبی امارات ادامه دارد.
آغاز اردوی فوتسالیست‌ها برای بازی با روسیه
شاگردان ناظم‌الشریعه از دیروز تمرینات خود را آغاز کردند تا دوشنبه در نخستین دیدار به مصاف روسیه بروند. نخستین تمرین تیم ملی فوتسال از ساعت ۱۳ دیروز در سالن تالار هندبال آغاز ‌شد و حسین طیبی بازیکن تیم غیرت قزاقستان تنها غایب این تمرین بود.تیم ملی فوتسال ایران روزهای دوشنبه و سه شنبه در دو دیدار دوستانه رودرروی روسیه نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۶ قرار می‌گیرد.
تکذیب اولتیماتوم به ویسی
مدیرعامل باشگاه سپاهان شایعات مختلف در مورد برکناری عبدالله ویسی را رد کرد.محسن طاهری با اشاره به نشر شایعات مختلف در فضای مجازی در رابطه با تغییر کادر فنی گفت: همه این خبرها را رد می‌کنیم. به هر حال جوانگرایی و ساختن یک سپاهان جدید تاوان‌ها و هزینه‌هایی دارد و نتایج این روزها تاوان این موضوع است.وی ادامه داد: قطعا جلساتی را با سرمربی و کادر فنی برای تقویت تیم در ادامه مسابقات خواهیم داشت، اما بحث اولتیماتوم به ویسی به هیچ وجه صحت ندارد.مدیر عامل باشگاه همچنین خطاب به هواداران گفت: عبدالله ویسی فرزند مکتب سپاهان است و لازم است حتی بیشتر از هر مربی دیگری مورد حمایت قرار گیرد. بهتر است خویشتنداری در قبال سپاهان جوانی که تحت هدایت اوست ادامه یابد تا بتوانیم با تقویت تیم در نیم فصل، سپاهان را به روزهای اوج خود باز گردانیم.
برانکو: به رقابت و رفاقتم با قلعه‌نویی افتخار می‌کنم
برانکو ایوانکوویچ با بیان اینکه من به اهمیت بازی با پدیده واقفم و برد در آن بازی برایمان خیلی ارزشمند خواهد بود ،گفت: ما نتایج سایر تیم‌ها را دنبال می‌کنیم اما اولویت تمرکزمان روی بازی خودمان است. تازه یک سوم لیگ را پشت سر گذاشتیم و هنوز راه زیادی داریم.سرمربی پرسپولیس درباره عملکرد خوب پدیده مقابل تیم‌های بزرگ، گفت: آنها نشان دادند که خوب می‌توانند یقه تیم‌های بزرگ را بگیرند و تاکنون هم مقابل تیم‌هایی مانند استقلال، تراکتورسازی و پرسپولیس موفق بوده‌اند. ما تجربه تلخی مقابل این تیم داریم. سال گذشته دو تساوی دو بر دو مقابل این تیم در تهران و مشهد کسب کردیم و کاملا می‌دانیم که بازی سختی در انتظار ماست. بازی‌های اخیر این تیم را مشاهده کردیم و از آنها شناخت داریم. سرمربی پرسپولیس در مورد بازی استقلال و تراکتورسازی نیز گفت: من قبلا هم صحبت کرده‌ام. استقلال ابتدای لیگ نتایج خوبی نگرفت اما الان خودش را درجدول بالا کشیده و امتیازات خوبی جمع کرده است. لیگ طولانی است و مشخص نمی‌شود تیم‌ها در پایان فصل به چه رتبه‌ای می‌رسند. تراکتور نیز خوب عمل کرده و مهم‌ترین عامل آن امیر قلعه‌نویی است که پرافتخارترین مربی ایران است و توانسته تراکتور را در این مدت کم به جایگاه اصلی خود برگرداند. به این رقابت و رفاقتی که با امیر قلعه‌نویی دارم افتخار می‌کنم و تمام تلاشم را می‌کنم که در این رقابت به پیروزی برسم.وی درباره داوری دیدار ماشین‌سازی و پرسپولیس نیز گفت: بابت داوری نگرانم. نمی‌دانم چرا آقای فغانی را که بار اولش بود قضاوت می‌کرد، برای دیدار پرسپولیس گذاشتند. او دو اشتباه مهم داشت، اول اینکه قبل از آنکه پنالتی را بگیرد بازیکن ماشین‌سازی در موقعیت آفساید بود و دومین اشتباه آنکه خطا بیرون محوطه اتفاق افتاد و حتی کفش بازیکن نیز بیرون محوطه بود. من حالا درباره خطایی که روی پریموف اتفاق افتاد صحبت نمی‌کنم ولی می‌دانم تمام این اشتباهات به خاطر کم‌تجربگی است و جالب اینجاست که تمام این‌ها به ضرر پرسپولیس می‌شود.
کاظمی گزینه اول سرمربیگری ماشین سازی
سرمربی سابق تیم سیاه جامگان گزینه اول سرمربیگری تیم ماشین‌سازی است. بعد از هفتمین شکست متوالی ماشین‌سازی مقابل پرسپولیس، رسول خطیبی در فرودگاه از سرمربیگری خود در ماشین‌سازی استعفا کرد و استعفای شفاهی اش را با میرمعصوم سهرابی مدیرعامل باشگاه در میان گذاشت. با استعفای خطیبی موافقت شده و قرار است تا عصر امروز سرمربی جدید ماشین‌سازی انتخاب شود. گزینه اول سرمربیگری ماشین‌سازی فرهاد کاظمی است. مربی سابق سیاه جامگان که در این فصل از ادامه حضور در این تیم انصراف داد. ماشین‌سازی در حال حاضر با 6 امتیاز در رده شانزدهم و آخر جدول لیگ قرار دارد.