kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
استاندار خبر داد

افزایش آلودگی سواحل مازندران بر اثر فاضلاب

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با انتقاد از ورود فاضلاب صنعتی و خانگی به رودخانه‌های منتهی به دریای خزر، گفت: با ورود فاضلاب‌ها، خطر آلودگی آب محل شناگاه‌های خزر در استان دو چندان شده است.
«ناصر مهردادی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به اهمیت آب سالم برای شنا در سواحل مازندران اشاره کرد و افزود: ورود فاضلاب صنعتی و خانگی همچنان از طریق رودخانه‌ها به دریای خزر مشهود است.
وی با بیان اینکه آب‌های محل شنا و اجرای طرح‌های سالم‌‌سازی نمونه‌برداری و به آزمایشگاه ارسال شده است، اظهار داشت: با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت جدی پیگیر تخلفات زیست محیطی و آلودگی دریای خزر هستیم.
مهردادی گفت: ساخت و سازهای بی‌رویه در حریم سواحل دریا سبب شد تا مناطق دسترسی به سواحل برای شهروندان به کم‌ترین مساحت برسد.
وی افزود: ساخت و سازها حتی به داخل آب‌های ساحلی دریای خزر در استان مازندران نیز کشیده شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: رها کردن فاضلاب و ساخت و ساز در حریم دریا سبب شده است تا شنا در سواحل دریای خزر از لحاظ سلامتی آب و خطر برخورد با مصالح‌های ساختمانی به مرحله خطرناک برسد.وی وضعیت آزادسازی حریم 60 متری سواحل دریای خزر در مازندران را نامناسب توصیف کرد و افزود: این طرح به دلیل مشکلاتی که وجود دارد به درستی عملیاتی نشده است.