kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۸۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵

خانواده شهدای نبل و الزهرا در عراق به تماشای یک نمایش ایرانی نشستند(اخبار ادبی و هنری)

کارگردان نمایش میدانی «نجم الثاقب» که در ایام پیاده روی اربعین در مسیر نجف تا کربلا اجرا می‌شد، از حضور خانواده‌های شهدای نبل و الزهرا برای تماشای این أثر هنری خبر داد.



سعید اسماعیلی در هفتمین قسمت از برنامه «مخاطب خاص» گفت: از 10 روز پیش اجرای نمایش «نجم الثاقب» برای مخاطبان ایرانی و عربی آغاز شد، البته مبنا را مخاطبان عربی در نظر گرفتیم ولی چون می‌دانستیم تعداد زیادی از مردم کشور در این مراسم حضور دارند نمایش را در دو زبان عربی و فارسی - عربی اجرا می‌کنیم.
وی ادامه داد: به درخواست عتبه حضرت علی(ع) و با همکاری سازمان اوج اجرای نمایش تا 28 صفر تمدید شد و این اتفاق خوبی به شمار می‌رود، چرا که در 28 صفر مردم از کربلا به سمت نجف حرکت می‌کنند.
اسماعیلی افزود: امسال سومین سال اجرای نمایش است، البته در گذشته نمایش را در یکی از عمودهای بین راه اجرا می‌کردیم که امسال سوله‌ای به این کار اختصاص داده شد و همان روز افتتاحیه سوله، رئیس عتبه حضرت علی(ع) عنوان کرد که این نمایش در مناسبت‌های مختلف اجرا شود.
وی با بیان اینکه امسال اتفاقات عجیبی را دیدیم، تصریح کرد: سه یا چهار شب حدود 300 تا 400 نفر از خانواده شهدای نبل و الزهرا به تماشای نمایش آمدند و امیدواریم شر داعش از دنیا کم شود، و زمانی که نمایش «نجم الثاقب» به بخش تشییع حضرت رقیه‌(ع) می‌رسید، فضای روحی این خانواده‌ها تا حدی دگرگون می‌شد که حال خیلی غریبی پیدا می‌کردند.