kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۸۸۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
فرمانده ناجا خبر داد

بازگشت یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر به کشور

فرمانده ناجا گفت: در چند روز اخیر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از زائران از طریق سه مرز مهران، شلمچه و چذابه به کشور بازگشتند.



به گزارش فارس، سردار حسین اشتری در خصوص آخرین اخبار بازگشت زائران اربعین به کشور اظهار داشت: در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران وضعیت خوبی برقرار و روند بازگشت زائران به آرامی در حال انجام است و مشکل خاصی نداریم.
وی افزود: امیدواریم با همکاری خوب زائران با نیروی انتظامی و مسئولان مربوطه، در چند روز آینده که حجم ورود زائران به کشور بیشتر می‌شود، با مشکل خاصی مواجه نشویم.
فرمانده ناجا گفت: کسانی که به کشور بازمی‌گردند و قصد دارند با وسیله شخصی خود ادامه مسیر را طی کنند، اگر خسته هستند حتماً استراحت کنند و سپس با خودروی شخصی ادامه مسیر را طی کنند.
وی با بیان اینکه حدود دو میلیون و 100 هزار نفر به سمت عراق سفر کرده‌اند، گفت: در چند روز اخیر یک میلیون و 100 هزار نفر از این افراد از طریق سه مرز مهران، شلمچه و چذابه وارد کشور شدند.
زائران محدودیتی در انتخاب مرز برای ورود به کشور ندارند
همچنین سخنگوی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: زائرانی که از مرز مهران خارج شده‌اند می‌توانند از مرز شلمچه و چذابه یا مرز هوایی نیز به کشور بازگردند.
حمیدرضا گودرزی گفت: زائرانی که در روادیدشان مهر مرز مهران خورده است، می‌توانند از مرز شلمچه و چذابه نیز وارد خاک ایران شوند.
وی افزود: همچنین همه زائرانی که در روادید آنها مهر مهران، شلمچه و یا چذابه خورده است می‌توانند از مرز هوایی نیز وارد کشور شوند.
گفتنی است، به دلیل کثرت جمعیت در مرز مهران، ورود و خروج از این مرز با مشکلاتی همراه بوده که توصیه شده زائران از مرزهای دیگر برای تردد استفاده کنند.