kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۸۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷

حوادث کوتاه از کشور


    کشف 496 کیلوگرم مواد مخدر
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران هنگ مرزی سراوان از قصد قاچاقچیان برای انتقال یک محموله افیونی به داخل کشور آگاه شدند و در مسیرهای احتمالی آنان مستقر شدند.
سرهنگ سعید کمیلی افزود: ماموران با قاچاقچیان درگیر شدند و آنان با رها کردن محموله مواد مخدر و با استفاده از تاریکی شب به آن سوی مرز فرار کردند.
وی اضافه کرد: ماموران در پاک‌سازی محل درگیری 496 کیلو و 600 گرم تریاک و حشیش کشف و ضبط کردند.
توقیف محموله وسایل موسیقی
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرضا گفت: ماموران ایستگاه ایست بازرسی شهید «امامی» این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند. سرهنگ حمید امیرخانی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک محموله انواع وسایل موسیقی فاقد هر گونه مدارک گمرکی کشف شد.
وی بیان داشت: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله کشف شده را دو میلیارد ریال اعلام کرده‌اند. این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
انهدام باند سارقان
مراغه - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی مراغه گفت: به دنبال سرقت‌های متعدد موتورسیکلت در این شهر بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت. سرهنگ رضا اصلانی افزود: در تحقیقات پلیس یکی از سارقان دستگیر شدو به 27 فقره سرقت موتورسیکلت با همدستی 2 سارق دیگر و 3 مالخر اعتراف کرد. وی با بیان اینکه تمام متهمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند اظهار داشت: کارشناسان ارزش اموال مسروقه را 200 میلیون ریال برآورد کرد‌ه‌اند.
تصادف با گله احشام
اصفهان - خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران کلانتری شهر چرمهین شهرستان لنجان از برخورد یک دستگاه کامیونت ایسوز با گله احشام در سه‌راهی گاز این شهر باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.
سرهنگ «جهانگیر کریمی» افزود: در این حادثه رانندگی کامیونت با گله احشام برخورد کرده که در اثر آن 23 راس دام تلف و چوپان نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
وی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی بی‌توجهی راننده کامیونت به جلو و رعایت نکردن موارد ایمنی و عدم استفاده از علائم هشداری توسط دامدار اعلام شده است.
رو شدن دست کلاهبردار
زاهدان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی شکایت یکی از شرکت‌های توزیع اقلام در زاهدان مبنی بر کلاهبرداری از یکی از کارمندان خود،‌ کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند. سرهنگ ابراهیم ملاشاهی افزود: تحقیقات اولیه نشان داد که متهم به عنوان بازاریاب در این شرکت مشغول به کار بوده و طی حسابرسی صورت گرفته مبلغی در حدود 700 میلیون ریال را کلاهبرداری کرده است، وی اظهار داشت: ماموران پلیس موفق به شناسایی این متهم در حاشیه شهر زاهدان شده و طی یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند. ملاشاهی تصریح کرد: متهم در تحقیقات تخصصی پلیس به واریز مبلغ 700 میلیون ریال از وجوه حاصل از فروش کالا به حساب شخصی خود اعتراف کرد که پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی و روانه زندان شد.
انبار لوازم آرایشی لو رفت
مراغه - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی مراغه گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر نگهداری لوازم آرایشی قاچاق در یکی از انبارهای این شهر ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند. سرهنگ رضا اصلانی افزود: قاچاقچیان در حال بارگیری کالاها بودند که توسط ماموران  دستگیر شدند.وی اضافه کرد: ماموران در بازرسی از این انبار 3 هزار و 635 قلم لوازم آرایشی بهداشتی کشف و ضبط کردند.
به گفته سرهنگ ملاشاهی، متهمان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
سقوط پاراگلایدر جان خلبان را گرفت
مهاباد- ایرنا: دبیرستاد بحران پیرانشهر گفت: هفت خلبان پاراگلایدر که عصر شنبه برای تمرین به پشت کوه‌های روستای رحمت از توابع شهرستان پیرانشهر رفته بودند یکی از خلبانان دچار حادثه سقوط شد و براثر شدت جراحت جان خود را از دست داد.
محمدصادق امیر عشیاری با بیان اینکه خلبان جان باخته 35 ساله بود افزود: در منطقه یاد شده سایت پروازی وجود ندارد و هماهنگی و مجوزی برای پرواز آنها وجود نداشته است.
به گفته وی ، خونریزی داخلی وشکستگی باعث فوت خلبان پاراگلایدر در مسیر بیمارستان شد و تلاش امدادگران برای نجات جان او بی‌نتیجه ماند.
دستگیری 9 شکارچی
ساری – ایرنا: ماموران یگان حفاظت محیط زیست بهشهر 9 شکارچی متخلف را در مناطق حفاظت شده تحت پوشش این شهرستان دستگیر کردند.
مامورین یگان حفاظت محیط زیست بهشهر در حین گشت و کنترل در منطقه هزارجریب ، ضلع جنوبی تالاب میانکاله و منطقه آشوراده این شکارچیان را دستگیر کردند.
شکارچیان متخلف اقدام به شکار 11 قطعه مرغابی ، 10 قطعه کشیم ، 2 طاقه قرقاول و 2 قطعه خوتکا کرده بودند .
از متخلفان 9 قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط و پس ازتشکیل پرونده جهت پیگرد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
حمل گوشت فاسد با پژو405
آستارا – خبرگزاری فارس: رئیس‌شبکه دامپزشکی آستارا اظهار کرد: با همکاری مأموران مستقر در محور مواصلاتی ایست و بازرسی سه‌راه قلعه یک محموله فرآورده خام دامی فاسد و غیربهداشتی توقیف شد.
بهرام پورضرب، وزن این محموله غیربهداشتی را 105 کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: این مقدار فرآورده خام دامی غیربهداشتی متشکل از فیله و راسته گوشت گوسفندی از یک پژو 405 که قصد ورود به شهرستان را داشت کشف و ضبط شد.
رئیس‌شبکه دامپزشکی آستارا ارزش ریالی این مقدار فرآورده خام دامی غیربهداشتی را 3 میلیون و 500 هزار ریال برآورد کرد و یادآور شد: در این راستا راننده متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی و قانونی معرفی شد.
نگهداری پیش ساز شیشه درخانه
مهاباد- ایرنا: فرمانده نیروی انتظامی مهاباد گفت: ماموران این شهرستان با انجام عملیاتی موفق شدند 0 25کیلوگرم انواع مواد پیش ساز شیشه دریک واحد مسکونی این شهرستان کشف و ضبط کنند.
سرهنگ فتاح بابانژاد افزود: دراین ارتباط دو نفر دستگیر و با تشکیل پرونده مربوطه تحویل مقامات قضایی شدند.
وی با بیان اینکه در این عملیات یک دستگاه خودرو توقیف شد تصریح کرد: ارزش کشفیات مواد پیش ساز شیشه یک میلیارد و 100 هزار ریال برآورد شده است.
دود جانگیر
تبریز- خبرگزاری فارس: سرپرست روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: زن 52 ساله تبریزی به‌ دنبال استنشاق دود حاصله از غذای سوخته روی اجاق گاز فوت کرد.
وحید شادی‌نیا افزود: همسایگان این زن با مشاهده دود خارج شده از منزل وی با نیروهای امدادی تماس گرفته و تقاضای کمک کردند.
ماموران امدادگر جسد این بانوی 52 ساله را تحویل مراجع ذیصلاح دادند.