kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۸۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
پس از بارش باران و برف صبح دیروز

هوای تهران سالم شد

پس از بارش باران و برف صبح دیروز هوای پایتخت در شرایط سالم قرار گرفت.


به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، شاخص ذرات کمتر از 2/5 میکرون که جزو آلاینده‌های شهر محسوب می‌شود دیروز در حالی بر روی عدد 67 قرار گرفت که حد استاندارد آن 100 است.
بر این اساس کیفیت هوای تهران دیروز قابل قبول و غلظت آلاینده‌ها کمتر از حد مجاز بود.گفتنی است، صبح دیروز علاوه بر بارش باران، با بارش نخستین برف پاییزی، تهران به استقبال فصل زمستان رفت.
هوای سرد تا پایان هفته ماندگار است
همچنین به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، مدیر پیش‌بینی و هشدار این سازمان اعلام کرد: سامانه جوی که روی دریای خزر فعال است موجب تقویت نفوذ توده هوای سرد از عرض‌های شمالی به کشور شده است.
احد وظیفه با بیان اینکه ورود این سامانه موجب افت قابل توجه دما در شمال و شمال غرب کشور و افت نسبی دما در استان‌های غربی، مرکزی و تهران شده است، افزود: با توجه به الگوهای پیش یابی، کاهش دما همچنان تا فردا تداوم خواهد یافت و تا پایان هفته، هوای سرد در غالب نقاط کشور به استثناء جنوب و جنوب غرب ماندگار خواهد بود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان این که انتظار می‌رود کمینه دما در شمال شرق کشور، در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی به کمتر از 10- درجه سلسیوس برسد، تصریح کرد: کاهش شدید دما در کشور موجب افزایش مصرف سوخت و به ویژه گاز شده و می‌تواند منجر به افت فشار در شبکه گاز‌رسانی شود.
وظیفه برای استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز، بارش باران و  برف را پیش‌بینی کرد و لغزندگی جاده و اختلال در تردد جاده‌ای را از پیامدهای کاهش شدید دمای هوا و بارش برف قلمداد کرد.
 به گفته وی، بخش‌های شمالی استان‌های تهران، البرز و سمنان گاهی با بارش باران همراه خواهند بود که بتدریج با کاهش دما، بارش خفیف برف را در پی خواهد داشت.
وظیفه با بیان این که تا فردا دریای خزر مواج خواهد بود، افزود: ارتفاع موج در غرب سواحل گیلان به یک تا دو متر افزایش می‌یابد.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف، لغزندگی و کاهش دید افقی در ارتفاعات البرز و جاده‌های کوهستانی آن، توصیه کرد: برنامه‌ریزی برای عبور از این مسیرها، همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و پوشاک گرم ضروری است.وی افزود: باتوجه به فصل صید در شمال کشور، احتیاط لازم در تردد شناورها در سواحل شمالی و اجتناب قایق‌های کوچک یا تفریحی از تردد در فواصل دور از ساحل توصیه می‌شود.