kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۸۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
وزیر بهداشت:

برخی نهادهای اجرایی بیماری تولید می‌کنند!

وزیر بهداشت گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی بیماری تولید می‌کنند، در حالی که تأکید و اولویت ما باید بر پیشگیری و عدم‌ابتلا به بیماری‌ها باشد نه اینکه بخواهیم بیماری‌ها را درمان کنیم.


به گزارش تسنیم، سید حسن هاشمی با اشاره به اینکه سیاسیون اقتصادی با رفاه برای مردم مخالف و همواره به‌دنبال پول هستند، اظهار داشت: از رئیس‌جمهور و مجلس به‌دلیل حمایت از طرح تحول سلامت تشکر می‌کنم.
هاشمی در مراسم افتتاح طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، با ابراز خرسندی از افزایش تعداد تخت‌های این بیمارستان، عنوان کرد: تعداد پزشکان متخصص این بیمارستان از هشت به 38 و تعداد تخت مراقبت‌های ویژه از 10 به 30 تخت ارتقا پیدا کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: برخی از دستگاه‌های اجرایی در کشور بیماری تولید می‌کنند در حالی که تأکید و اولویت ما باید بر پیشگیری و عدم ‌ابتلا به بیماری‌ها باشد نه اینکه بخواهیم بیماری‌ها را درمان کنیم.
هاشمی ضمن تأکید بر اهمیت توجه به رفاه اجتماعی در کشور، افزود: در بیمارستان توحید جم معلولی را دیدیم که 25 سال دچار معلولیت بود اما کمکی از سوی نهادها و سازمانهای حمایتی به وی نشده بود که این برای کشور مناسب نیست و امیدواریم همه به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته باشند.
وزیر بهداشت یادآور شد: 20 درصد از عوامل مرتبط با سلامت در اختیار وزارت بهداشت است و 80 درصد دیگر در اختیار سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی است و اگر همکاری‌های بین‌بخشی به‌شکلی مطلوب وجود نداشته باشد، طبیعی است که اقدامات وزارت بهداشت اثرگذار نخواهد بود.