kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۸۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه رسما خواستار تجزیه این کشور شد!

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در جریان دیدار با وزیر خارجه این کشور برای نخستین‌بار «رسما» خواستار تجزیه سوریه شد!


به گزارش بی‌بی‌سی، «ولید معلم»، وزیر خارجه سوریه، در دیدار با «استفان دی میستورا»، نماینده ویژه سازمان ملل، در امور سوریه پیشنهاد مطرح شده از سوی وی در مورد اعطای خودمختاری به شرق حلب، به عنوان بخشی از توافق صلح را رد کرده است. شرق حلب در کنترل تروریست‌ها قرار دارد. «ولید معلم» پس از دیدار با «دی میستورا» در کنفرانسی خبری گفت: «این پیشنهاد به طور کامل رد شد. این پیشنهاد نقض تمامیت ارضی کشور ما است.» وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: «چگونه ممکن است که سازمان ملل به تروریست‌ها پاداش دهد؟»
دیدار دی میستورا از سوریه روز گذشته و در حالی صورت گرفته که دولت سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های روسی حملات سنگینی را به شرق حلب در ماه‌های اخیر انجام داده است. نماینده ویژه سازمان ملل اخیرا برای متوقف کردن جنگ در حلب پیشنهادی ارائه کرده که براساس آن به تروریست‌ها اجازه خروج از مناطق تحت محاصره داده می‌شود و همچنین دولت سوریه ایجاد یک منطقه خودمختار در شرق حلب را باید به رسمیت بشناسد.
معلم همچنین افزود: «ما به او (‌استفان دی میستورا) گفتیم که ما با ضرورت خروج تروریست‌ها از شرق موافقیم... اما این غیرممکن است که ۲۷۵ هزار شهروند ما که در این مناطق هستند، توسط ۵ تا ۶ هزار فرد مسلح به گروگان گرفته شوند.» به گفته معلم «ادارات و موسسات دولتی باید به شرق حلب بازگردند.»