kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۸۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
پس از رزمایش زرهی در القصیر مطرح شد

تخلیه شهرک‌ها! راهکار اسرائیل برای رویارویی با حزب‌الله

در پی رژه زرهی بی‌نظیر اخیر حزب‌الله در شهر «القصیر» سوریه، خبر رسیده رژیم صهیونیستی برای مقابله با حمله احتمالی حزب‌الله طرح «تخلیه شهرک‌های مرزی» را انتخاب کرده است.


پس از اینکه رژه زرهی اخیر حزب‌الله در شهر القصیر سوریه به اجرا درآمد و توانمندی نظامی بالای این حزب را برای اسرائيل برملا کرد خبر رسیده اسرائیل در صدد است با تخلیه شهرک‌های مرزی، حمله حزب‌الله به این مناطق را «بی‌حاصل» بگذارد.
براساس این گزارش نقشه اسرائیل پس از این مانور قدرت برای مقابله با خطر احتمالی حزب‌الله، «خط امن» نام گرفته است. «الی کوخافی» فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی که چنین قدرتی را پیش‌بینی کرده بود  برای طراحی چنین نقشه‌ای و محافظت از جبهه شمالی وقت گذاشته است و حاصل آن ایجاد موانع و خطوط دفاعی است که می‌تواند نفوذ نیروهای حزب‌الله به شهرک‌های مرزی را دشوار سازد و مانع از حملات ضربتی و ناگهانی آنان به این شهرک‌ها شود.
به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه «الاخبار»، بنابر افشاگری منابع نظامی صهیونیستی برای روزنامه هاآرتص، نقشه تخلیه شهرک‌های مرزی شامل بیرون بردن 78 هزار شهرک‌نشین از 50 شهرک اسرائیلی به مناطق امن‌تری است که کمتر در معرض حملات یگان های هجومی حزب‌الله قرار دارند.
همچنین در این نقشه حمایت ویژه از مقر فرماندهی در برابر تیراندازی و حملات موشکی و خمپاره ای در نظر گرفته شده است و علاوه بر این یگان‌های نظامی برای حمایت از شهرک‌نشینان و جلوگیری از عملیات نفوذ نیروهای حزب‌الله به شهرک‌ها آموزش دیده‌اند.
کارشناسان نظامی منطقه معتقدند این نقشه طراحی شده به خوبی نشان‌ می‌دهد که اسرائیل پیام رزمایش حزب‌الله  را درک کرده است.
گفتنی است، حزب‌الله لبنان برای اولین بار روز یکشنبه (23 آبان) با حضور صدها  رزمنده  در سوریه یک رژه نظامی گسترده و باشکوه در منطقه القصیر برگزار کرد. در این رژه تجهیزات توپخانه‌ای، تانک‌ها و خودروهای حامل خمپاره‌های سنگین و یگان‌های پیاده نظام وابسته به نیروهای واکنش سریع در درگیری‌های سوریه مشارکت داشتند.  
«عاموس هرئیل» کارشناس نظامی اسرائیل در واکنش به  این رزمایش گفت که حمله ضربتی حزب‌الله و نفوذ به آن سوی مرز، دستاورد بزرگی برای حزب‌الله به ثمر خواهد رساند که چه بسا محو کردن آن برای ارتش اسرائیل دشوار باشد! منابع خبری غرب نیز پیش از این با اشاره به قدرت نظامی حزب‌الله نوشتند حزب‌الله دیگر یک حزب نیست بلکه یک ارتش است.