kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۸۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
در دیدار با پوتین

رئیس‌جمهور فیلیپین: آمریکا کشوری قلدر است به دوری جستن از این کشور ادامه می‌دهم

رئیس‌جمهور فیلیپین در دیدار با همتای روسی خود ، با انتقاد شدید از آمریکا و متحدان غربی‌اش،‌ آن‌ها را «قُلدر» و «دورو» خطاب و تصریح کرد به دوری جستن از آنها همچنان ادامه خواهد داد.



«رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از «تحکم» و «دورویی» آمریکا انتقاد کرد. به گزارش فارس، در اولین دیدار رؤسای جمهور فیلیپین و روسیه در پرو، دوترته همچنین اعلام کرد، «وقتی بحث از هم‌پیمانی می‌شود،‌ به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد.» دوترته در دیدار با پوتین این را هم گفت که به سیاست خود برای دوری جستن از واشنگتن ادامه می‌دهد.
پوتین هم در این دیدار اعلام کرد، دوترته در این زمان کوتاه اقدامات زیادی برای ایجاد اعتماد میان فیلیپین و روسیه انجام داده است. «دوترته اما در ادامه با انتقاد شدید از آمریکا و متحدان غربی‌اش گفت این کشورها عوامل آغاز جنگ هستند ولی بعد از شروع جنگ جرات ورود به آن را ندارند.» وی برای مثال به جنگ‌های ویتنام، افغانستان و عراق اشاره کرد.
«رودریگو دوترته» که برای نشست اَپِک در پرو به سر می‌برد، در حاشیه این انجمن همچنین با همتای چینی خود دیدار کرد. دفتر رئیس‌جمهور فیلیپین اعلام کرده که دوترته در این دیدار از رئیس‌جمهور چین برای مسافرت به مانیل دعوت کرده است. رئیس‌جمهور فیلیپین در ماه‌های اخیر با اظهارنظرهای ضد آمریکایی خود نشان داده است که خواستار دوری از آمریکا و گرایش به سمت روسیه و چین است. وی بارهای علیه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا موضع گرفته است.