kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۸۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱

10 هزار میلیارد ریال اعتبار به استان البرز اختصاص یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه، میزان اعتباراتی که در سفر رئیس‌جمهوری برای استان البرز تخصیص‌یافته را حدود 10 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.


 محمدباقر نوبخت در نشست شورای اداری استان البرز گفت: این میزان اعتبار به دستور رئیس‌جمهوری برای اجرای 60 پروژه در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است.وی اضافه کرد: از این میزان مبلغ تخصیص‌یافته،  یک هزار میلیارد ریال برای اجرای هشت پروژه در بخش عمران شهری، روستایی و صنعتی، 980 میلیارد ریال برای اتمام چهار پروژه در بخش کشاورزی، 60 میلیارد ریال برای محیط‌زیست، 460 میلیارد ریال در بخش فرهنگی و یک هزار و 190 میلیارد ریال برای تکمیل هشت پروژه در بخش منابع آب می‌باشد.نوبخت با بیان اینکه عمده این اعتبارات مربوط به بخش حمل و نقل برای اجرای 9 پروژه است، بیان داشت: به همین منظور در این بخش 4 هزار و 280 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که با توجه به تاکید رئیس‌جمهوری برای اجرای هرچه‌ سریع‌تر مترو یک هزار و 860 میلیارد ریال برای قطار شهری کرج اختصاص یافته است.
رئیس سازمان برنامه و  بودجه ادامه داد: همچنین در بخش بهداشت و درمان برای اجرای شش طرح یک هزار و 860 میلیارد ریال و بخش ورزش و جوانان 120 میلیارد ریال اختصاص یافت.
نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات سال جاری استان البرز اشاره و بیان داشت: اعتبارات عمرانی استان در سال جاری یک هزار و 260 میلیارد ریال است که نسبت به مدت سال قبل 31 درصد افزایش یافته است.
سال  گذشته اعتبارات عمرانی البرز 964 میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: اگر به این رقم که برای اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده اعتبارات جاری را نیز که یک هزار و 468 میلیارد ریال است را اضافه کنیم در مجموع کل بودجه سال جاری استان البرز به 2 هزار و 633 میلیارد ریال می‌رسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسکن مهر کشور اشاره کرد و افزود: در این هفته 10 هزار میلیارد ریال برای کمک به مسکن مهر از سوی دولت به خزانه تخصیص داده شد که مشکلات مربوط به مسکن مهر مرتفع شود که بخشی از این مبلغ به استان البرز اختصاص می‌یابد.