kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
امام جمعه قم:

مسئولان از بیان مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند



قم- خبرنگار کیهان:
امام جمعه قم با بیان اینکه، حفظ روحیه انقلابی، اقدام و عمل در عرصه اقتصاد، افزایش رشد علمی و حفظ اتحاد و انسجام ملی مهم‌ترین نیازهای کشور هستند، گفت: برخی مسئولان و نخبگان سیاسی مدام مسائل حاشیه‌ای را طرح و منتشر می‌کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه قم که با شرکت پرشکوه مردم و مسئولان در مصلای قدس این شهر برگزار شد، بیان داشت: مسئولان باید از بیان مسائل حاشیه‌ای بپرهیزند زیرا طرح و بیان این مسائل حرکت و پیشرفت کشور را کند و جای اصل و فرع را عوض می‌کند.
وی اظهار داشت: برخی مواقع این مسائل حاشیه‌ای به‌گونه‌ای طرح و بر آنها تأکید می‌شود که هر کس خبر نداشته باشد فکر می‌کند مشکل اصلی کشور همین مسائل غیرضرور و حاشیه‌ای است درحالی که خانواده‌ها و جوانان با مشکل بیکاری و گرانی مواجه هستند. تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه به برخی اقدامات ضد ایرانی مجالس و محافل آمریکایی از جمله تمدید تحریم‌ها و ایجاد مانع بر سر راه فروش هواپیمای مسافربری به کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدامات موضع رهبری در مورد غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را ثابت کرد و خصومت‌ ذاتی آن کشور علیه ایران را نشان داد. °وی با اشاره به فهرست بلند دشمنی و کینه‌توزی نظام مستکبر آمریکا علیه ملت مسلمان ایران از ده‌ها سال پیش تاکنون، افزود: احزاب و گروهک‌های حاکم بر آن کشور همواره عامل خسارت و شر بوده‌اند لذا هیچکدام در دشمنی با ما تفاوتی نداشته و ندارند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی تصریح کرد: بنابراین ملت ما و دولت جمهوری اسلامی آماده دفاع همه‌جانبه از منافع خویش هستند و در هر صورت آمادگی خود را برای هر حادثه محتملی حفظ کرده‌اند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به در پیش بودن سالروز تأسیس بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام‌خمینی(ره)، گفت: قدر بسیج و بسیجیان را همواره باید دانست لذا تأسیس این شجره طیبه را به تک‌تک بسیجیان به‌ویژه فرمانده معظم کل قوا که خود بر بسیجی بودن خویش افتخار می‌کند، تبریک عرض می‌کنیم.
خطیب جمعه قم قتل و عام عزاداران حسینی(ع) در نیجریه به دست ارتش آن کشور را محکوم کرد و گفت: آل‌سعود در اینجا هم عامل قتل‌عام شیعیان است اما آنها بدانند که نورحسینی(ع) با این جنایت‌ها خاموش نخواهد شد.
وی همچنین حضور 25 میلیونی عزاداران حسینی اربعین را رژه ارتش حضرت مهدی سلام‌الله علیه عنوان کرد و اظهار داشت: مشعل حسینی(ع) توسط خداوند روشن شده و هیچ مانعی قادر به خاموش کردن آن نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: ظرفیت اربعین می‌تواند ریشه هر ظلمی را بخشکاند، لذا ترس و واهمه رسانه‌های بیگانه را در انتشار خبر و تصاویر آن می‌بینیم زیرا می‌دانند اطلاع جهانیان از این واقعه سرآغاز فروپاشی مستکبرین خواهد بود.