kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
معاون شهردار تهران خبر داد

جمع‌آوری روزانه ٢ هزار تن زباله در کربلا

مسئول کمیته اجرایی ستاد اربعین شهرداری تهران از فعالیت نیروهای ایرانی در سه شیفت کاری در کربلا خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی یزدانی گفت: در ایام برگزاری مراسم اربعین روزانه حدود ٢ هزار تن زباله از شهر کربلا جمع‌آوری می‌شود.
وی با بیان این که در ایام عادی در شهر کربلا روزانه ٦٥٠ تن زباله تولید می‌شود، افزود: این میزان در ایام زیارتی اربعین به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. البته فرهنگ‌سازی بسیاری درخصوص تفکیک زباله و جمع‌آوری صحیح آن در این شهر شده است.یزدانی ادامه داد: هم‌اکنون نیروهای شهرداری تهران در ٧ پهنه کربلا مشغول به خدمت‌رسانی هستند.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به این که شهرداری‌های کاشان، همدان و رشت نیز با ١٠٠ نیروی خدماتی و ١٥ ماشین حمل زباله در کربلا مشغول ارائه خدمات هستند، تصریح کرد: تاکنون حدود ١٠ تن کیسه زباله و ٩٠٠ مخزن جمع‌آوری زباله توسط شهرداری تهران در کربلا توزیع و مورد استفاده قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: نیروهای شهرداری تهران در قالب دو گروه وارد کربلا شده‌اند. گروه اول شامل ٣٠٠ نفر از ١٢ تا ٢٢ آبان به مدت ١٠ روز در 6 محور شهر کربلا مشغول فعالیت بودند و گروه دوم نیز هزار نفر از ٢٣ آبان تا سه روز پس از اربعین به زائران خدمت می‌کنند.
مسئول کمیته اجرایی ستاد اربعین شهرداری تهران افزود: نیروهای خدماتی ایرانی توانسته‌اند در چند سال گذشته اثرگذاری زیادی برای جمع‌آوری صحیح زباله در شهر کربلا داشته‌اند.