kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰

26 فروند لایروب و کشتی ناجی خریداری شد

معاون مهندسی وتوسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: 6 فروند لایروب و 20 کشتی ناجی برای استقرار در بنادر کشور خریداری شده است.




نورالدین علی‌آبادی در بندر دیر(dayyer) استان بوشهر افزود: لایروبها شامل دو فروند با ظرفیت هشت هزار متر مکعب، دو فروند چهار هزار متر مکعبی و دو دستگاه یکهزار متر مکعبی است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این هم اکنون کارهای روزمره عملیات لایروبی توسط سه شرکت در سه بخش کشور شامل شمال، جنوب شرق و جنوب غرب انجام می‌شود.
معاون مهندسی وتوسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در باره لایروبی بنادر گفت: پس از انقلاب بنادر لایروبی چندانی نداشته و مقدار زیادی لایروبی در مجموعه برای بنادر ایجاد شده که حدود 35 تا 40 میلیون متر مکعب است.
وی در ارتباط با کشتی‌های ناجی خریداری شده بیان کرد: هم اکنون 16 فروند از این کشتی‌ها وارد کشور شده و چهار فروند دیگر در حال تحویل است.
علی آبادی افزود: اولین ناجی که 45 متری و بزرگترین کشتی ناجی کشور است و در آبهای آزاد و دریا کارآمد بالایی دارد، برنامه‌ریزی خرید آن انجام شده است.
وی گفت: تجهیزات دریایی با اعتبار 403میلیون دلار از کشور هند خریداری شده که آماده بارگیری است و اولین محموله آن ظرف یک ماه آینده وارد کشور می‌شود و به مرور زمان مابقی تجهیزات وارد کشور خواهد شد.