kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
سرتیپ فضلی اعلام کرد

عبور 25 هزار زائر غیرایرانی از مرز شلمچه

جانشین رئیس ستاد راهیان نور کشور از خروج 25 هزار زائر غیر ایرانی تا روز بیست و سوم آبانماه از مرز شلمچه برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد.



سرتیپ علی فضلی در حاشیه آیین گرامیداشت شهید محمدحسن قاسمی نخستین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: براساس دستور فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امسال ستادهای مردمی برای پذیرایی از مهمانان و زائران غیر ایرانی اربعین حسینی از سوی ستاد راهیان نور دایر شده است.
به گفته وی، همه ساله در اربعین سید و سالار شهیدان تعدادی از عاشقان حضرت امام حسین(ع) از کشورهای دیگر از جمله افغانستان، پاکستان، کشورهای حوزه دریای خزر از طریق مرزهای ایران عازم کربلا می‌شوند.
جانشین ستاد راهیان نور کشور گفت: ستادهای استقبال از زائران غیر ایرانی اربعین حسینی در استان‌ها اکنون فعال و ایجاد شده است تا خدمت‌رسانی به زائران به بهترین شکل انجام شود.
به گفته وی، زائران غیر ایرانی شرکت‌کننده در اربعین حسینی به سمت مرز شلمچه هدایت می‌شوند و از این مرز راهی کربلای معلی می‌شوند.
وی افزود: زائران غیر ایرانی اربعین حسینی در مسیر شهرهایی مانند میرجاوه، زاهدان، بم، کرمان، در سه نقطه در استان فارس، 2 نقطه در کهکیلویه و بویر احمد، سه نقطه در خوزستان حرکت می‌کنند تا به مرز شلمچه برسند.
فضلی گفت: در شهرهای دیگر نیز با همین کیفیت، خدمت‌رسانی به زائران غیر ایرانی از سوی ستاد راهیان نور انجام خواهد شد.وی گفت: امسال ستاد راهیان نور در خدمت‌رسانی به زائران حسینی در پیاده‌روی اربعین حسینی، همه ظرفیت‌های خود را به‌کار گرفته است و تمام ظرفیت و امکانات ستاد راهیان نور از 25 آبانماه تا 11 آذرماه 95 به صورت کامل در اختیار ستاد اربعین قرار گرفته است.