kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶

پس‌لرزه‌های شدید نیوزیلند را می‌لرزانند

بعد از وقوع زلزله شدید روز یکشنبه در نیوزیلند، صدها پس ‌لرزه شدید به وقوع پیوست که از آن جمله زلزله‌ای 6/3 ریشتری بود.



به گزارش فارس، نیوزیلند که روز یکشنبه با زلزله شدید 7/5 ریشتری لرزیده بود، روز دوشنبه با پس‌لرزه‌های متعدد از جمله زلزله 6/3 ریشتری و 5/8 ریشتری مواجه شد.
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، زلزله روز یکشنبه دو کشته برجای گذاشت، جاده‌ها و ساختمان‌های متعددی را تخریب کرد و هزاران نفر به سوی مناطق مرتفع‌گریختند. بعد از این زلزله شدید صدها پس‌لرزه روی داد که منجر به قطعی برق و آب شده است.ساکنان «کریس چرچ» و شهرهای کوچک اطراف آن دچار این زلزله و پس‌لرزه‌های شدید شدند و مدارس در این مناطق روز دوشنبه تعطیل بود.یک زن 100 ساله و عروسش روز یکشنبه از زیر آوار زنده بیرون کشیده شدند و بازار سهام نیوزلند بعد از زلزله‌های متعدد تعطیل شد.
اصلی‌ترین جاده «کایکورا» که شهری توریستی است، مسدود و برق و آب مناطق اطراف آن قطع و وسایل حمل و نقل عمومی از کار افتادند.
به گفتۀ نخست وزیر نیوزیلند میزان خسارات چیزی حدود یک و نیم میلیارد دلار است.گفتنی است، این زمین لرزه در ساعات اولیه روز دوشنبه پس‌لرزه‌های متعددی به‌ دنبال داشت و باعث سونامی شد و ارتفاع امواج ناشی از این سونامی تا 5 متر رسید.
مقامات نیوزیلندی با هشدار به شهروندان ساکن در سواحل شرقی این کشور به آنان توصیه کردند منازل خود را ترک کرده و به ارتفاعات بروند