kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

حوادث کوتاه از کشور


    
    
    هدف قرارگرفتن 2 محیط بان
شهرکرد – ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: شکارچیان غیرمجاز شامگاه جمعه 2 محیط بان منطقه حفاظت شده سبزکوه شهرستان لردگان در این استان را مجروح کردند.
احمدی با بیان اینکه محیط بانان از ناحیه پا مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای شکارچیان قرار گرفته‌اند افزود: این محیط بانان در بیمارستان بستری هستند و حال عمومی آنان رضایت بخش است .
وی گفت: عملیات برای دستگیری شکارچیان متخلف شروع شده و سرنخ‌هایی دراین زمینه بدست آمده است.
جاسازی70 کیلوگرم تریاک در کامیون
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت:   مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در عملیاتی مشترک با پلیس شهرستان خمین موفق شدند، مقدار 69 کیلو و 800 گرم تریاک را از دو قاچاقچی کشف کنند.
سرهنگ یوسف سپهوند افزوداین قاچاقچیان قصد داشتند، این میزان مواد مخدر را با یک دستگاه کامیون از محورهای مواصلاتی شهرستان خمین عبور دهند که دستگیر شدند.
وی در ادامه اظهار داشت:‌ در بازرسی از خودروی دستگیرشدگان،‌ بسته‌های مواد مخدر که به شکل ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود، کشف شد و هر دو متهم برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
خواب آلودگی 5 نفر را به بیمارستان فرستاد
اهواز – ایرنا: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تصادف در مسیر سوسنگرد به چذابه در غرب خوزستان موجب مصدومیت 6 زائر اربعین حسینی شد.
صادق سلامت با بیان اینکه حادثه مزبور بین یک دستگاه پژو پارس و یک دستگاه 405 رخ داد افزود: خودرو پژو پارس حامل پنج نفر از کارکنان مدیریت بحران استان یزد، در مسیر رفتن به مرز چذابه بود و راننده خودرو 405 از اهالی منطقه بوده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: دلیل این حادثه خواب آلودگی راننده پژو پارس عنوان شده است.
سلامت اضافه کرد: مصدومان این حادثه که از سرنشینان دو خودرو بودند توسط جمعیت هلال احمر و اورژانس به بیمارستان چمران سوسنگرد اعزام شدند که چهار نفر از مصدومان به دلیل وخیم بودن حال آنها به اهواز اعزام شدند.
اختلاف مالی رنگ خون گرفت
رشت ـ خبرنگار کیهان: کارآگاهان آگاهی استان گیلان در پی پیدا شدن جسد سوخته یک مرد 34 ساله اهل تالش در صندوق عقب خودرویی در یکی از خیابان‌های این شهرستان، موضوع را بررسی و طی 48 ساعت موفق شدند قاتل این مرد را دستگیر کنند.
این قاتل در بازجویی‌های پلیس به بزه انتسابی خود با همکاری 3 مرد 23، 42 و 43 ساله اعتراف کرد و گفت: بخاطر اختلافات مالی که با مقتول داشتم وی را در کنار ساحل با همدستی 3 فرد دیگر به وسیله یک قبضه سلاح شکاری به قتل رساندم.
شایان ذکر است 3 همدست  این قاتل نیز دستگیر و همگی باتشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل داده شدند.
ایذه لرزید
اهواز- ایرنا: زمین لرزه‌ای به قدرت ۱/۴ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین ساعت 18و 5 دقیقه عصر جمعه شهرستان ایذه در استان خوزستان را لرزاند. این زمین لرزه درعمق10 کیلومتری زمین رخ داده است.
بر پایه این گزارش زمین لرزه ایذه در 35 کیلومتری مرکز این شهرستان،  37 کیلومتری شهر دهدز و 45 کیلومتری باباحیدر در استان چهارمحال وبختیاری به وقوع پیوسته است.
محسن بیرانوند فرماندار ایذه اظهار کرد هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.
دزد گوسفندان دردام پلیس
تبریز- خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان بناب گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره سرقت‌ احشام در سطح شهرستان، بلافاصله ماموران پلیس در محل سرقت حاضر شدند.
سرهنگ رمضان الهوردیان با اشاره به سرنخ به دست آمده از صحنه وقوع سرقت،اظهارداشت: سرنخ متعلق به یکی از سارقان سابقه‌دار بوده که ماموران با انجام تحقیقات پلیسی محل اختفاء متهم را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه سارق را با تعداد 12 راس گوسفند در مخفیگاهش دستگیر کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به سوابق متعدد متهم در امر سرقت، تصریح کرد: در تحقیقات فنی و تخصصی به عمل آمده، متهم تاکنون به 61 راس سرقت احشام اعتراف کرده که با تلاش ماموران تحویل مالکان شد.
برخورد خونین 2 پراید
زاهدان – ایرنا: سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان گفت: دو دستگاه خودروی سواری پراید  که یکی از آنها حامل اتباع بیگانه غیرمجاز بوده  درمحور خاش ایرانشهر به شدت با هم برخورد کردند.
سرهنگ محمدامین حسین زهی افزود: دراثر این حادثه 4 نفر جان خود را از دست دادند و 9 تن دیگر مجروح شدند که توسط امدادگران به مراکز درمانی انتقال یافتند.
تردد خودروهای حامل موادسوختی قاچاق و اتباع بیگانه غیرمجاز در راه‌های ارتباطی خاش و شهرهای همجوار سالانه جان ده‌ها نفر از هم وطنان را گرفته و خسارت‌های فراوان جانی و مالی برای خانواده‌ها به بار می‌آورد.
آتش سوزی اتوبوس
کرمانشاه – خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: ساعت 1:20 دقیقه بامداد دیروز یک دستگاه اتوبوس بنز حامل زائران شهرستان خدابنده زنجان به دلیل نامعلومی دچار حریق شد
سرهنگ فضل‌الله شیری اظهار داشت: راننده اتوبوس مزبورحوالی گردنه بید سرخ شهرستان صحنه متوجه وقوع نقص فنی در موتور اتوبوس شده و برای بررسی موضوع در پارکینگ حاشیه جاده توقف و با توجه به آتش گرفتن موتور اتوبوس، بلافاصله همه زائران و خدمه را از اتوبوس خارج کرد.
وی افزود: پس از خروج زائران و خدمه، آتش به سایر بخش‌های اتوبوس سرایت کرده و کاملا در آتش سوخت  که با حضور عوامل آتش‌نشانی حریق اطفا شده و علت دقیق حادثه کماکان در حال بررسی است.
این مقام انتظامی ادامه داد: مسافران اتوبوس با ورود مستقیم عوامل پلیس راه بیستون در رستوران گردنه بید سرخ اسکان داده شده و پس از آن با تهیه اتوبوس جایگزین به مقصد مهران اعزام شدند.
معدوم‌سازی 6 تن مواد غذایی فاسد
اراک – خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت اراک اظهار داشت: بدنبال بازدیدهای مستمر بازرسان بهداشت محیط از مراکز پخش و عرضه مواد غذایی 6 تن مواد غذایی غیرقابل استفاده شناسایی، کشف و جمع‌آوری شد.عبدالرضا پارساتصریح کرد: این مواد غذایی فاسد طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و با هماهنگی مقام قضایی این میزان مواد غذایی فاسد در محل دفن زباله اراک معدوم شد.به گفته وی این مواد غذایی شامل انواع نوشیدنی، کیک، آب میوه، چیپس، پفک، لبنیات و انواع ترشیجات بوده که در راستای صیانت از سلامت شهروندان و ارتقای شاخصه‌های بهداشت و سلامت معدوم شد.
کشف برنج قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی دلیجان گفت: مأموران انتظامی این شهرستان از عبور یک محموله قاچاق از محورهای مواصلاتی دلیجان مطلع شدند و برنامه‌ریزی عملیاتی برای شناسایی و توقیف محموله قاچاق آغاز شد
سرهنگ علی افزود: مأموران به یک دستگاه تریلر مشکوک شدند  و برای  بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند که در بازرسی از آن 23 تن برنج قاچاق کشف شد.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله را یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد کردند، بیان داشت:  یک نفر در این عملیات دستگیر و برای برخورد قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.