kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
با صدور اطلاعیه‌ای اعلام شد

توصیه‏‌های وزارت خارجه به زائران اربعین حسینی(ع)

وزارت امور خارجه ایران در اطلاعیه‌ای خطاب به زائران اربعین حسینی اعلام کرد که به هیچ وجه برنامه‌ای برای لغو روادید در ایام اربعین وجود نخواهد داشت و هزینه صدور روادید و بیمه در سراسر کشور یکسان است.

 

وزارت امور خارجه ایران با صدور اطلاعیه‌ای برخی توصیه‌ها را به زائران مراسم اربعین حسینی داشت.
در بخشی از اطلاعیه آمده است: صدور روادید عراق، در سفارت آن کشور در تهران و کنسولگری‌های عراق در مشهد، کرمانشاه و اهواز و دفاتر موقت کنسولی در 12 نقطه دیگر کشور (کرج، ورامین، قم، اصفهان، شیراز، تبریز، رشت، ساری، کرمان، آبادان، سوسنگرد، ایلام) برنامه‌ریزی شده است. به هیچ وجه در مبادی مرزی برای کسی روادید صادر نخواهد شد. لذا زائران محترم از حرکت به سمت مرزها بدون داشتن روادید، اکیداً خودداری کنند.
به هیچ وجه برنامه‌ای برای لغو روادید در ایام اربعین وجود نخواهد داشت و زائران محترم به شایعات و اظهارات افراد غیرمسئول در این خصوص توجه نکنند.
به گزارش فارس، در بخش دیگری از اطلاعیه آمده است: تردد مرزی در ایام اربعین صرفاً از مرزهای مشخص شده برای زائران استان‌های کشور به شرح زیر امکان‌پذیر است:
 مرز مهران: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان
- مرز چذابه: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، یزد، اصفهان، چهارمحال بختیاری، خوزستان
- مرز شلمچه: اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، خراسان رضوی و اتباع خارجی
(استان‏‌های اصفهان و خراسان جنوبی از هر دو مرز شلمچه و چذابه، اجازه تردد دارند).
نسبت به برنامه‌ریزی سفر به صورت گروهی اقدام کرده و در طول سفر ارتباط با همراهان خود را حفظ نمایند؛ و از شروع یا ادامه سفر به صورت انفرادی خودداری کنید.