kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱

برگزاری مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید آموزش و پرورش

مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید آموزش و پرورش درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.


به گزارش تسنیم، در این مراسم که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، غلامعلی حداد عادل مشاور رهبر انقلاب  و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش حضور داشتند وزیر سابق آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از عملکرد خود در این وزارتخانه گفت:حذف فاصله دریافتی معلمان با سایر کارکنان دولت باید اجرایی شود، در احکام تفاوتی میان معلمان با سایر کارکنان دولت نیست اما در فیش حقوقی کارکنان سایر دستگاه‌ها پرداخت‌هایی وجود دارد که یک ریال آن در فیش حقوقی معلمان وجود ندارد.
علی‌اصغر فانی افزود: بنده از آقای جهانگیری می‌خواهم در این رابطه به آموزش و پرورش کمک کند، بسیاری از معلمان روزانه بیش از 150 کیلومتر رفت و آمد می‌کنند اما حتی یک ریال بابت ایاب و ذهاب دریافت نمی‌کنند در حالی که یک کارمند در تهران هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌کند.
نظام آموزشی ایران
گرفتار بلای بزرگ کنکور
وزیر جدید آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت:آموزش و پرورش از نظر ساختاری، نیروی انسانی، بودجه و ساماندهی با مشکلاتی مواجه است.
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی افزود: این وزارتخانه‌ گستردگی و پیچیدگی و دردهای بسیاری دارد و از داخل آموزش و پرورش و بیرون از آن به وضعیت این وزارتخانه انتقاد دارند و تقریبا فردی را نداریم که نسبت به آموزش و پرورش منتقد نباشد، بنابراین نیاز داریم تا تغییر اساسی در این وزارتخانه ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: باید بستری را فراهم کنیم که آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس شکل بگیرد و اولویت نخست در این رابطه دوره ابتدایی باشد، هم‌اکنون در جامعه شاهد سیطره آموزش و کنکور هستیم، کنکور بلای بزرگی است که نظام آموزشی ایران گرفتار آن شده است و بازار سیاهی در این عرصه شکل گرفته به گونه‌ای که حتی در مقطع ابتدایی نیز کتاب‌های کنکور توزیع می‌شود.