kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

کشف 2/5 تن تریاک در ایرانشهر

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف 2/5 تن تریاک از دو دستگاه کامیون کمپرسی قاچاقچیان مسلح در ایرانشهر خبر داد.



به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شماری از قاچاقچیان مسلح سیستان و بلوچستان با انتقال مواد مخدر از مرز به ایرانشهر و پس از جاسازی با مهارتی خاص در کامیون‌های کمپرسی اقدام به حمل این مواد از این شهرستان به عمق کشور می‌کردند.
وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان پس از یک ماه کار عملیاتی و اطلاعاتی محل این باند را در ایرانشهر شناسایی کردند و یکشنبه شب در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان موفق به کشف 2 هزار و 500 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک شدند.
وی با بیان اینکه استفاده از این شیوه جاسازی مواد مخدر تاکنون در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است، تصریح کرد: شگرد قاچاقچیان در جاسازی مواد مخدر باعث تعجب ماموران انتظامی از حجم مواد در هنگام توقیف این دو کمپرسی شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه قاچاقچیان در ایرانشهر بعد از کشف مواد مخدر، درگیری را به سمت مناطق مسکونی کشاندند، پلیس به دلیل پیشگیری از آسیب رسیدن به شهروندان ناچاراً درگیری را کاهش داد که در نتیجه قاچاقچیان با استفاده از فرصت ایجاد شده از محل متواری شدند.
کشف بیش از 700 کیلو مرفین و تریاک در اصفهان
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 620 کیلو مرفین و 87 کیلو تریاک توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.
سردار عبدالرضا آقاخانی به پایگاه خبری پلیس گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر قصد دارد یک محموله مواد افیونی را از شرق کشور وارد استان اصفهان کند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وی ادامه داد: مأموران به یکی از ورودی‌های استان اصفهان از سمت شرق اعزام و خودروی کامیون کشنده فرد قاچاقچی را شناسایی کردند.
آقاخانی افزود: کامیون متهم در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی متوقف و در بازرسی از آن 620 کیلو مرفین و 87 کیلو و 500 گرم هروئین کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.