kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۷۷۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸

آغاز فروش بلیت اتوبوس اربعین با نرخ دو برابر

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد فروش بلیت اتوبوس در ایام اربعین از تهران به مناطق مرزی با نرخ دو برابر آغاز شده است.


سیری در پایانه‌های مسافری سطح شهر تهران نشان از این دارد که با آغاز فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین، در حال حاضر بلیت مسیر تهران- مهران برای این ایام با قیمت 76 هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که این نرخ سال گذشته 64 هزار تومان اعلام شده بود.
به گزارش فارس، همچنین بلیت اتوبوس‌‌های VIP در همین مسیر، در حال حاضر با قیمت 128 هزار تومان در اغلب شرکت‌‌های تعاونی مسافری به فروش می‌رسد.
چند شرکت تعاونی اتوبوسرانی هم، بلیت یک‌سره مسیر تهران- نجف را با قیمت 250 هزار تومان برای زائران حسینی ارائه کرده‌اند.
عامری،‌ مدیرعامل شرکت‌های تعاونی مسافربری، در این‌باره اظهار داشت: زائران نگرانی بابت انتقال از طریق سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای به مرزهای کشور برای ایام اربعین نداشته باشند‌؛ متأسفانه در سال‌های گذشته چون برنامه‌ریزی مناسبی برای سفرهای اربعین وجود نداشت، ترافیک در جاده‌ها بسیار زیاد بود، ضمن آنکه مردم در پایانه‌‌های مرزی جاده‌ای هم سرگردان می‌شدند.
عامری گفت: در راستای کاهش ازدحام و ترافیک در این ایام، به ‌مردم توصیه می‌کنیم که توزیع زمان سفر‌ داشته باشند و این‌گونه نباشد که بخواهند شب اربعین وارد کربلا شوند و بعد از ظهر روز اربعین هم به راحتی خارج شوند.
بنا به گفته مدیرعامل شرکت‌های تعاونی مسافربری‌ اگر سفر زائران در این ایام، بین همه روزها‌ توزیع شود، ترافیک بسیار کاهش می‌یابد و همکاران ما قادر به ارائه خدمات مناسب‌تر خواهند بود.
عامری همچنین ‌تأکید کرد: ‌نظارت بر قیمت‌‌گذاری بلیت‌های اتوبوس توسط ستاد اربعین و ناظران ما در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود‌.
در همین رابطه چند روز پیش، داود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز گفته بود: طی توافق با انجمن تعاونی شرکت‌های مسافربری جاده‌ای، نرخ بلیت اتوبوس برای این ایام در مسیر‌های منتهی به پایانه‌های مرزی سه‌گانه به علت وجود تردد‌های یک‌سر خالی دو برابر می‌شود و پس از مراسم اربعین این نرخ‌‌ها، به قیمت‌های قبلی برمی‌گردد.
از سوی دیگر مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ تهران هم روز گذشته با بیان اینکه زائران اربعین در استان تهران از مرز مهران اعزام می‌شوند، از نبود محدودیت برای فروش بلیت اتوبوس در ایام اربعین از پایانه‌های تهران به مقصد سایر استان‌ها خبر داد.
مجیدرضا نصرالله‌نژاد گفت: هماهنگی لازم با تشکل‌های صنفی برای جابه‌جایی زائران اربعین انجام شده و ‌روزانه یک‌هزار دستگاه اتوبوس از تاریخ‌های 20 تا 29 آبان به مقصد مهران فراهم شده است؛ همچنین با همکاری انجمن صنفی داخلی و شرکت‌های بین‌المللی 30 کامیون برای جابه‌جایی اقلام موردنیاز مصرفی زائران اربعین در حال اعزام است.
راه‌اندازی قطار ترکیبی تهران-کربلا از امروز
علاوه بر سامانه اتوبوسرانی، مسئولان راه‌آهن نیز از راه‌اندازی سرویس‌های فوق‌العاده برای مسافران کربلای معلی در ایام اربعین حسینی خبر دادند. در همین رابطه معاون مسافری راه‌آهن روز گذشته اعلام کرد ۴۰ رام قطار با ظرفیت ۳۵ هزار صندلی در ایام اربعین امسال برای مسیر ریلی تهران - خرمشهر - تهران پیش‌بینی شده است.
‌میرحسن موسوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طی هماهنگی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حرکت این قطار (6 تخته) در روز سه‌شنبه مورخه 18/08/95 در ساعت 15:30 ‌از تهران به سمت شلمچه به طول 960 کیلومتر آغاز می‌شود؛ مسافران این قطار در مرز شلمچه‌ پس از انجام تشریفات گذرنامه،‌ به وسیله اتوبوس (که هماهنگ شده است) در مسافت 35 کیلومتر‌ به بصره اعزام می‌شوند و دوباره ‌به وسیله قطار در مسیری ‌480 کیلومتر‌ی به کربلا اعزام می‌شوند؛ ‌طول مدت این سفر 27 ساعت ‌جمع کل بهای بلیت 130 هزار تومان است.
وی ادامه داد: از آن منظر که در مسیر بصره هنوز خط‌آهن تکمیل نشده است، زائران با اتوبوس‌‌های هماهنگ شده، ‌بخشی از مسیر را سیر می‌کنند.
معاون مسافری راه‌آهن یادآور شد: پس از ایام اربعین، این قطار هر سه‌شنبه به سمت کربلا تردد می‌کند.
وی بیان کرد: با مسئولان راه‌آهن کشور عراق هماهنگ شده است تا در ایستگاه بصره تا کربلا، در ایام اربعین روزانه 5 رام قطار برای سیر راه‌اندازی کنند تا زائران متقاضی بتوانند از این سیستم حمل و نقلی برای رفتن به کربلا و مسیر برگشت استفاده کنند.‌
موسوی ادامه داد: همچنین ‌برای جابه‌جایی مسافران حدفاصل ایستگاه خرمشهر به شلمچه به طول 17 کیلومتر، هر نیم ساعت یک قطار پیش بینی شده است که جمع ظرفیت این مسیر 115‌هزار صندلی بوده که در کل صندلی ایجادی اربعین سال جاری 150‌هزار صندلی است.
معاون مسافری راه‌آهن اظهار داشت: جهت سوار و پیاده شدن مسافران‌ و رفاه حال زائران، یک سکو در ‌مرز شلمچه و همچنین‌ سکویی دیگر در 3 کیلومتری مرز شلمچه احداث شده است.