kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵

کوتاه اقتصادی


* عملیات کابل‌برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مرکز مخابرات شهید توکلی از تاریخ 16 آبان ماه آغاز می‌شود. به گزارش مخابرات منطقه تهران و البرز، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات شهید توکلی با پیش شماره‌های 4450 الی 4459 در محدوده اتوبان کرج، جاده مخصوص کرج، کارخانه بهنوش، خیابان شهید محمدپوری به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* وزارت کار آمریکا اعلام کرد تعداد شهروندان آمریکایی که برای درخواست دریافت مزایای بیکاری اقدام کرده‌اند به بالاترین میزان خود در سه ماه گذشته رسید. به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، بر اساس اعلام وزارت کار آمریکا تعداد کسانی که برای دریافت مزایای بیکاری در این کشور اقدام کردند در هفته منتهی به 29 اکتبر به 265 هزار نفر رسید. تنها در این هفته تعداد افراد بیکار شده در آمریکا هفت هزار نفر افزایش یافت و رقم آن به بیشترین میزان آن در 3 ماه گذشته رسید.
* معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با رونمایی از «سامانه شناسایی خانه‌های خالی» در سال ۱۳۹۶ این خانه‌ها مشمول مالیات می‌شوند. حامد مظاهریان در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: روند ایجاد سامانه شناسایی خانه‌های خالی به خوبی در حال بررسی است و هفته قبل در نهاد ریاست جمهوری مطرح شد. وی افزود: با توجه به اینکه بخش‌های مختلف دولت درگیر این سامانه هستند هم‌اکنون تمرکز روی این موضوع است و به موقع از سال ۱۳۹۶ که خانه‌های خالی مشمول مالیات می‌شوند این سامانه راه‌اندازی خواهد شد. مظاهریان در پاسخ به این سؤال که با توجه به رکود مسکن، این بخش ظرفیت فشار مالیاتی را دارد یا خیر، گفت: بحث تخصصی مناقشه‌آمیزی در مورد مالیات بر خانه‌های خالی و میزانی که قانون تعیین کرده جریان دارد اما به هر حال این موضوع مصوبه مجلس است و باید اجرا شود.
* شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با کاهش 417 واحدی به رقم 79 هزار و  253 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 22 واحدی عدد 15 هزار و 765 واحد را به نمایش گذاشت. دیروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 405 واحدی به رقم 88 هزار و 254 واحد دست یافت، شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 312 واحدی به رقم 55 هزار و 736 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 797 واحد کاهش عدد 171 هزار و 648 واحد را تجربه کرد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 4 واحدی روی رقم 838 واحد ایستاد.
* رئیس ‌شورای رقابت از آزاد‌سازی قیمت پژو ۲۰۷ خبر داد. رضا شیوا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه شورای رقابت در جلسه اخیر خود به بررسی قیمت‌گذاری پژو 207 پرداخت، اظهار داشت:  در این جلسه مقرر شد این خودرو مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نباشد. وی با بیان اینکه در حال حاضر این خودرو رقبای متعددی همچون دنا، رنو ساندرو، دانگ فنگ و برلیانس در سطح بازار دارد، افزود: بر همین اساس قیمت این خودرو همان قیمت اعلامی شرکت، حدود 41 میلیون تومان است.رئیس ‌شورای رقابت تصریح کرد: شورای رقابت در مورد سایر خودروها هم نظارت لازم را بر عملکرد شرکت‌های خودروساز در فروش محصولات خود در چارچوب دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو دارد.