kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳

اخبار ورش جهان


بودجه 2/4 میلیارد دلاری روسیه
برای جام جهانی 2018
مسئولان روسی اعلام کردند که این کشور حدود 156 میلیارد روبل (2/4 میلیارد دلار) برای مسابقات جام جهانی فوتبال روسیه کنار گذاشته است. یکی از مسئولان روسیه در این باره به TASS گفت‌: به صورت کلی در سه سال ما 156/4 میلیارد روبل برای جام جهانی کنار گذاشته‌ایم.ویتالی موتکو، نماینده نخست وزیر روسیه در حوزه ورزش بر آماده سازی روسیه برای جام جهانی 2018 نظارت دارد. او معتقد است که جام جهانی در روسیه به بهترین شکل برگزار می‌شود. پیش از این اخبار حاکی از آن بود که ورزشگاه اصلی جام جهانی 2018 به موقع آماده نمی‌شود اما ولادیمیر پوتین و جیانی اینفانتینیو در صحبت‌های خود اطمینان دادند که این ورزشگاه به موقع افتتاح می‌شود.جام جهانی فیفا در روسیه در 12 ورزشگاه مختلف در یازده شهر انجام می‌شود. میزبانی جام جهانی 2018 در دسامبر  2010 به روسیه داده شد.
مادر ستاره منچسترسیتی گدایی می‌کند
مادر ستاره منچسترسیتی می‌گوید شرایط خوبی ندارد و برای امرار معاش مجبور است گدایی کند.راسیو آگوندو دوران، مادر 46 ساله نولیتو می‌گوید پسرش با وجود این که هفته‌ای 100 هزار پوند درآمد دارد هیچ کمکی به او نمی‌کند تا او بتواند زندگی خوبی داشته باشد.راسیو آگوندو پیش‌تر به دلیل اعتیاد به مواد مخدر به زندان رفته بود و به همین دلیل رابطه‌ای با فرزندش ندارد. او بعد از آزادی از زندان در شرایط بسیار بدی زندگی می‌کند و درآمد بسیار ناچیزی دارد به طوری که برای امرار معاش باید نیازمند کمک دیگران باشد. این‌ در حالی است که نولیتو پسرش با قراردادی به ارزش 13/8 میلیون پوند راهی منچسترسیتی شده است و هفته‌ای 100 هزار پوند از این تیم به جیب می‌زند. بعد از این که نولیتو با مادرش درگیری پیدا کرد او را ترک کرد و اکنون مادر این فوتبالیست سر شناس در شرایط بسیار بدی زندگی می‌کند. او حتی چندی پیش به دلیل سرقت یک وعده غذایی نزدیک بود به زندان برود و اکنون نیازمند کمک رهگذران در پیاده‌روهای انگلیس است تا بتواند خرج وعده غذایی خودش را به دست بیاورد. او در گفت‌وگویی اعلام کرد: فکر می‌کنم من تنها مادر بازیکنان لیگ برتری هستم که در چنین شرایطی قرار دارم. یک ماه است که اجاره خانه ام را نداده ام و از خانه بیرونم کردند و اکنون جایی برای زندگی ندارم. شاید گوشه خیابان جایی باشد که باید بروم. موش‌های زیادی در کنار من زندگی می‌کنند. نمی‌دانم چطور پسرم راضی می‌شود تا هفته‌ای 100 هزار پوند داشته باشد و من در چنین وضعیتی زندگی کنم. من برای بزرگ شدن او زحمات زیادی کشیدم، ولی او همه چیز را فراموش کرده است و حتی جواب تماس‌های من را نیز نمی‌دهد. پول پسرم را تغییر داده است. دیگر هیچ کسی را نمی‌شناسد.
رئال مادرید با پیراهن بازیافت شده بازی می‌کند
بازیکنان رئال مادرید ماه آینده برای نخستین بار با پیراهن بازیافت شده بازی خواهند کرد.رئال‌ مادرید در دیدار برابر اسپورتینگ خیخون برای نخستین بار از پیراهن بازیافت شده استفاده خواهد کرد. آدیداس، مارکی که رئال‌ مادرید بر تن می‌کند با همکاری شرکت پارلی این پیراهن را از پلاستیک‌های اقیانوس مهیا کردند.بایرن مونیخ به همراه رئال مادرید به منظور نجات اقیانوس‌ها اقدام به این کار می‌کنند.روی یقه پیراهنی که بازیکنان مادریدی بر تن خواهند کرد، نوشته‌ای با عنوان «برای اقیانوس‌ها» دیده خواهد شد.
اولین ورزشگاه چوبی جهان
شرکت معماری زاها حدید با ارائه طرح ورزشگاه چوبی فوتبال با نام «جنگل سبز روورز» برنده رقابت‌های بین‌المللی معماری شد.مدیر عامل شرکت معماری ZHA اظهار کرد: ورزشگاه «جنگل سبز روورز» در شهر استرود انگلیس احداث خواهد شد و مکانی تفریحی و اقتصادی خواهد بود. از این ورزشگاه فقط در زمان مسابقات استفاده نمی‌شود، بلکه در تمام روزهای سال بر روی عموم باز خواهد بود. این ورزشگاه پس از تکمیل اولین ورزشگاه چوبی در جهان خواهد بود. استفاده از مواد طبیعی و ساختار چوبی، ورزشگاه «جنگل سبز روورز» را در جهان منحصر به فرد کرده و تمامی مواد اولیه ساخت‌ آن چه در پایه‌ها، سقف، روکش هواکش‌ها و دیگر موارد از چوب‌های مقاوم خواهد بود. البته سقف این ورزشگاه دارای پوشش شفاف بوده تا با انعکاس نور موجب رشد چمن‌ها شود و همچنین سایبانی برای هواداران تیم‌های شرکت‌کننده و بازیکنان باشد. تخته‌های چوبی مورد استفاده در این ورزشگاه در نهایت زیبایی و دوام، قابل بازیافت خواهد بود. همچنین سکوها و قسمت تراس آن نیز برخلاف دیگر ورزشگاه‌ها از نیمکت‌های چوبی بادوام و مقاوم هستند.در این ورزشگاه جایگاه طرفداران به گونه‌ای طراحی شده که بدون هیچ مانعی بازی تیم‌های مورد علاقه خود را تماشا کنند. برای ساخت این ورزشگاه 100 میلیون پوند هزینه خواهد شد و زمینی به مساحت 100 هکتار برای پارک سازگار با محیط زیست در نظر گرفته شده و شامل امکانات هنری، ورزشی، زمین چمن، تسهیلات چند منظوره عمومی و مرکز ورزش‌های علمی است. این ورزشگاه در دو فاز ساخته خواهد شد که در فاز اول پنج و در فاز دوم 10 هزار صندلی خواهد داشت.
زیدان: 30 سال است با انتقاد
و بحران و دردسر زندگی کرده‌ام
سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا گفت: من 30 سال است که با انتقاد و بحران و دردسر زندگی کرده‌ام. زین‌الدین زیدان سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا گفت: من باید یازده بازیکن برای یک بازی انتخاب کنم، همیشه چند بازیکن بیرون از فهرست باقی می‌مانند و این دیگر تقصیر من نیست، هر بازیکنی دوست دارد در زمین باشد، من هم یک بازیکن فوتبال بوده‌ام در سخت‌ترین میدان‌ها بازی کرده‌ام، 30 سال است که با انتقاد و بحران و دردسر زندگی کرده‌ام اما یک‌‌بار هم علیه مربی خود حرف نزده‌ام. وی ادامه داد: بازیکنی که مدام به خاطر نیمکت‌نشینی خودش مصاحبه می‌کند نیمکت‌نشینی خودش را تمدید می‌کند، این دیگر تقصیر من نیست، من باید به قوانین گروه و تیم احترام بگذارم.
فدرر: با 4 بچه نمی‌توانم مربی شوم
یکی از بهترین تنیسورهای جهان اعلام کرد بعد از بازنشستگی ترجیح می‌دهد یک پدر تمام‌‌وقت باشد تا یک مربی. راجر فدرر تنیسور مطرح جهان در گفت‌وگویی مطرح کرد در تلاش است سال بعد مسابقات را با قدرت آغاز کند. وقتی از این ورزشکار درخصوص مهم‌ترین هدفش در سال 2017 پرسیده شد وی اعلام کرد می‌خواهد مسابقات تنیس آزاد استرالیا را به خوبی شروع کند. راجر فدرر اظهار داشت: 3 ماه نخست سال بسیار سخت است. هدفم این است بهتر از هر زمانی باشم که مردم انتظار دارند. رویای من حفظ عنوان قهرمانی گرند اسلم و برگشت به جمع بهترین‌های جهان است. تنیسور مطرح جهان در پاسخ به این سؤال که در سال 2018 هم تنیس را ادامه می‌دهی، یادآور شد: امیدوارم، اما اولویت من این است در 5 تورنمنت بدون آسیب‌دیدگی شرکت کنم. فدرر در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه بعد از بازنشستگی چه کاری انجام می‌دهی، گفت: دوست دارم مربی شوم، اما با داشتن 4 بچه کار تمام وقت انجام دادن غیرممکن است. من ترجیح می‌دهم تمام وقت پدر و همسر باشم.