kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳

کوتاه از شهرستان‌ها





برقراری موکب در کربلا
اصفهان- خبرنگار کیهان: شهردار اصفهان گفت: با همکاری نهادهای مردمی و ستاد عتبات عالیات برای نخستین بار شهرداری اصفهان اقدام به برقراری موکب امام رضا(ع) در کربلای معلی می‌کند.
مهدی جمالی‌نژاد افزود: این موکب با ظرفیت اسکان موقت 6 هزار نفر امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، حمام، روشنایی، برق اضطراری و آشپزخانه را به زائران ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه آتش‌نشانی اصفهان نیز برای رفع نیازهای تأمینی و امنیتی در کربلا حضور دارد، گفت: خدمات نظافت محوطه‌ها از سوی شهرداری اصفهان انجام می‌شود.
شهردار اصفهان بیان کرد: در مرز مهران 50 دستگاه اتوبوس مستقر شده که از شهر مهران تا نقطه صفر مرزی به مسافت 12 کیلومتر به مدت 10 شبانه‌روز سرویس‌دهی می‌کنند در صورت نیاز تعداد اتوبوس‌ها افزایش می‌یابد.
اهدای خانه 30 میلیاردی
مراغه- خبرنگار کیهان: خانواده خیر مراغه‌ای خانه 30 میلیارد ریالی خود را به آموزش و پرورش این شهرستان اهدا کرد.
رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز مراغه گفت: آقای محمود عطاری و خانم طاهره هاشمیان خانه مسکونی خود و یک باب مغازه را برای تعلیم و تربیت دانش‌‌آموزان این شهرستان اهدا کردند.
مرتضی باستانی افزود: این زن و شوهر با حضور در دفترخانه ثبت اسناد و املاک خانه مسکونی و تجاری خود را با 400 متر زمین و 200 متر مربع زیربنا در اختیار آموزش و پرورش مراغه قرار دادند.
12 پایگاه فرهنگی
کیش- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه کیش گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید کار فرهنگی صورت بگیرد و ما بدنبال راه‌اندازی 12 پایگاه فرهنگی در نقاط مختلف جزیره کیش هستیم.
سرگرد ابراهیم خادمی‌زاده افزود: در راستای حفظ و تقویت آرمان‌ها و ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی در بین دانش‌آموزان، علاوه بر استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی و فعالیت نیروی مقاومت بسیج در مبارزه با تهاجم فرهنگی کارگروه فضای مجازی در کیش برای دانش‌آموزان ایجاد شد.
وی گفت: همراهی نخبگان و معلمان به صورت نامحسوس بررسی شد و رصد مشکلات در حوزه مجازی با تولید محتوا و بهره‌مندی از دانش‌آموزان، پاسخگوی مسائل و مشکلات آنان در حوزه فضای مجازی خواهیم بود.
رزمایش نوار ساحلی
ساری- خبرنگار کیهان: نخستین مرحله رزمایش اقتدار مدافعان حریم ولایت با حضور 98 گردان بیت‌المقدس و 10 گردان کوثر بسیجیان مازندران در امتداد نوار 330 کیلومتری سواحل دریای مازندران و در عمق جنگل‌های هیرکانی البرز مرکزی طی دو روز برگزار شد.
مدافعان حریم ولایت در مرحله نخست رزمایش آخرین تاکتیک‌های نظامی رزم در جنگل را برای اولین بار و دفاع در ساحل را با حضور فرماندهان و کارشناسان نظامی به نمایش گذاشتند. گفتنی است مرحله دوم رزمایش اقتدار دفاع از کوی و برزن و مبارزه با بیوتروریسم در 14 و 13 ماه جاری در سطح شهرستانهای استان مازندران برگزار می‌شود.
جبران خسارت‌های عشایر
کرمانشاه- خبرنگار کیهان:مدیر کل امور عشایری کرمانشاه از پرداخت شش میلیارد و پانصد میلیون ریال تسهیلات بابت جبران خسارت‌های عشایر استان از ابتدای امسال خبر داد و تصریح کرد: این مبلغ به عشایر این شهرستان بابت جبران خسارتهای وارده به بخش دام و واحدهای دامی آنها پرداخت شده است.
علی اشرف آزادی اضافه کرد: در راستای تأمین آب مورد نیاز عشایر شهرستان گیلانغرب 4 دستگاه تانکر آبرسانی پیش‌بینی شده که در حال آبرسانی به عشایر هستند و تا ابتدای فصل ییلاق ادامه خواهد داشت.
وی خواستار تعامل بیشتر و مساعدت دستگاه‌های اجرایی به منظور کمک به سامان‌دهی وضعیت این قشر شد.
بهره‌مندی از آب آشامیدنی
جاسک- خبرنگار کیهان: فرماندار جاسک از بهره‌مندی روستاهای بحل و جاسک کهنه و زمین لشکری از آب آشامیدنی سد جگین خبر داد.
محمد احمدی افزود: با امضاء تفاهم‌نامه‌هایی که بین آب فاضلاب شهری و روستایی منعقد شد مقرر گردید ظرف مدت زمان ده روز آینده مردم شریف این روستاها از آب آشامیدنی سد جگین بهره‌مند شوند.
اعزام به مناطق عملیاتی
فرمانده سپاه ناحیه جاسک از اعزام 40 دانش‌آموز پسر جاسکی به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد.
سروان پاسدار طالب احمدی‌نیا اظهار کرد: شرکت کنندگان در این اردوی 5 روزه با حضور در یادمان‌های مناطق عملیاتی شلمچه، دهلاویه و هویزه، توسط مبلغان و راویان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند.
تأسیس صندوق قرض‌الحسنه
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:به منظور بهره‌مندی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و فقرزدایی صندوق قرض‌الحسنه ولایت امداد راه‌اندازی شد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان افزود: این صندوق زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می‌شود و علاوه بر اینکه به مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنند به افراد بی‌بضاعت و نیازمند نیز تسهیلات پرداخت می‌کند.
جاسم محمدی فارسانی با اعلام این که این صندوق در آذر ماه سال جاری فعالیت خود را رسماً آغاز می‌کند، یادآور شد: میزان اعتبار اختصاص یافته به صندوق قرض‌الحسنه ولایت امداد در لرستان 150 میلیارد تومان است و به افراد متقاضی تحت پوشش و نیازمند 5 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.
شرکت دانش‌آموزان در بسیج
تبریز- خبرنگار کیهان:هم اکنون 5 میلیون و 100 هزار دانش‌آموز بسیجی در کشور وجود دارد.
مسئول بسیج دانش‌آموزی آذربایجان شرقی افزود: این تعداد دانش‌آموز در 60 هزار واحد بسیج کشور عضویت دارند.
وحید فرش‌باف گفت: در آذربایجان شرقی 282 هزار دانش‌آموز عضو بسیج هستند.وی گفت: 10 هزار دانش‌آموز بسیجی در طرح آیه‌های تمدن و در طرح هجرت نیز 9 هزار و 100 نفر شرکت دارند
هرس درختان
اهواز- خبرنگار کیهان: مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خواستار توجه و تسریع در هرس درختان کنوکارپوس از سوی شهرداران مناطق شد.
مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان نیز گفت: درختان و فضای سبز در کاهش آلودگی هوا موثر است اما طبق مستندات علمی، کنوکارپوس می‌تواند عاملی برای تشدید عوارض تنفسی پس از بارندگی باشد.
صفدری گفت: یک راهکار مهم، هرس درختان است که باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.
رزمایش اقتدار
ساری- خبرنگار کیهان: رزمایش اقتدار با شرکت 98 گردان بیت‌المقدس و 10 گردان کوثر برای دفاع از ساحل، کوی و برزن و جنگ در جنگل و مبارزه با بیوتروریسم در ساری آغاز شد.
سرتیپ محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: این رزمایش به منظور آمادگی دفاعی و ارتقای توان رزمی نیروهای بسیجی در مقابله با تهدیدات نظامی و امنیتی بیوتروریسم برنامه‌ریزی شد.