kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
زندگی‌نامه پاسدار شهید مدافع حرم، سردار«محرم علی مرادخانی»

زیارت خونین اربعین(حدیث دشت عشق)




شهيد مدافع حرم، سردار «محرم علی مرادخانی» همزمان با آغاز انقلاب اسلامی در تظاهرات‌های خیابانی شرکت می‌نمود تا اینکه به عنوان دانش‌آموز انقلابی مدرسه راهنمای نظام مافی واقع در مهرآباد جنوبی تهران توسط مدیر مدرسه تهدید به اخراج از مدرسه گردید.
 او متولد سال 1345 تهران بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همراه خانواده به شهرستان تنکابن مهاجرت کرد. همزمان با جنگ تحمیلی عراق به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و به جبهه اعزام شدکه مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به درجه جانبازی نایل شد. او عضو لشگر 25 کربلا و دارای مسئولیت‌های مختلفی از قبیل فرماندهی رده‌های مختلف بود و در نهایت به سمت جانشین فرماندهی تیپ 3 لشگر 25 کربلا رسید. او پس از 30 سال خدمت صادقانه، به قرارگاه امام حسین(ع) به فرماندهی سرلشگر پاسدار حاج حسین همدانی منتقل شد و به عنوان کارشناس نظامی ادامه خدمت داد. پس از 32 سال خدمت و بازنشستگی، با احساس تکلیف، جهت دفاع از حرم خانم حضرت زینب به سوریه اعزام شد.
از دوستان و همرزمان شهید مدافع حرم، سرلشگر پاسدار حاج‌حسین همدانی بود. در مرحله اول اعزام به سوریه از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شد و پس از دوره درمان در بیمارستان بقیه‌الله تهران و بهبودی، در اربعين سال 1394 پس از تشرف به کربلا مانند ارباب خویش آقا اباعبدالله زیارت خویش را نیمه‌کاره رها کرد و براي دفاع از حرم خانم حضرت زینب به سوریه اعزام شد.
او سرانجام طی یک عملیات در اربعین سال 94 و در شهر حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل و به عنوان اولین شهید مدافع حرم در گلزار شهدای شهرستان تنکابن به خاک سپرده شد.