kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

اخبار کوتاه از فوتبال



انتخاب فغانی، سخندان و منصوری
 به عنوان بهترین داوران آسیا در سال 2016
کنفدراسیون فوتبال آسیا از اهدای جوایز ویژه بهترین داور آسیا در سال 2016 به تیم داوری ایران خبر داد.کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به دبیرکل فدراسیون فوتبال از علیرضا فغانی به عنوان بهترین داور، رضا سخندان و محمدرضا منصوری به عنوان بهترین کمک داوران در سال 2016 دعوت کرد تا در مراسمی که روز یکشنبه 30 آبان (20 نوامبر) در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود، حضور یابند تا جوایز ویژه بهترین داوران آسیا در سال 2016 به آنها اهدا شود.
نهایی ‌شدن زمان و مکان بازی ایران و عراق تا ۴۸ ساعت آینده
هدایت الله ممبینی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دیدار دوستانه ایران و عراق پیش از دیدار با سوریه، خاطرنشان کرد: هنوز زمان و مکان آن به طور دقیق مشخص نشده و تا ۴۸ ساعت آینده این موضوع نهایی می‌شود. همه موارد در حال بررسی است تا یک دیدار خوب برگزار شود. او درباره انتخاب نایب رئیس دوم فدراسیون و رئیس سازمان لیگ با توجه به این که علی کاظمی اختیارات زیادی ندارد و با توجه به کهولت سن با مشکلاتی برای اداره این سازمان روبرو است، گفت‌: در آینده نزدیک باید یک فرد جوان و با برنامه را انتخاب کنیم که سعی می‌کنیم آن را هر چه‌ زودتر قطعی کنیم. در شرایطی که ممبینی اعلام کرده هنوز زمان و مکان دیدار ایران و عراق قطعی نشده دیروز در سایت فیفا عنوان شده است که این دیدار در تاریخ 19 آبان ماه سال جاری در دبی امارات برگزار خواهد شد.
شانس بالای ایران برای میزبانی جام جهانی فوتسال
فدراسیون فوتبال در نظر دارد تا سمینار بزرگ فوتسال را اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده با حضور بزرگان فوتسال دنیا و مسئولین کنفدراسیون فوتبال آسیا در تهران برگزار کند. علی کفاشیان نایب رئیس‌فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته فوتسال ضمن بیان خبر فوق گفت:همچنین قصد داریم تا میزبانی‌های زیادی را برای مسابقات فوتسال بر عهده بگیریم. گرفتن میزبانی در ایران باعث می‌شود تا موفقیت‌های مختلفی را به دست آوریم. اکنون در حال پیگیری نامه‌هایی که به ارگان‌های مختلف ارسال کرده‌ایم، هستیم تا بتوانیم تاییدیه میزبانی مسابقات ۲۰۲۰ را بر عهده بگیریم. اگر میزبانی جهانی را بر عهده بگیریم یک رویداد بزرگ جهانی نه تنها برای فوتسال بلکه برای ایران رخ خواهد داد. از بزرگترین مزایای این میزبانی تجهیز شدن بیش از پیش سالن‌های فوتسال و احداث آن خواهد بود. اکنون شانس بالایی برای گرفتن میزبانی این دوره از بازی‌ها داریم. ابتدا ۱۲ کشور برای میزبانی اقدام کرده بودند و اکنون فقط چهار کشور اسلواکی، نیوزلند، ژاپن و ایران برای جام جهانی ۲۰۲۰ نامزد هستند. البته ژاپن اعلام کرده که به نفع ما کنار خواهد رفت و ما شانس بالایی برای میزبانی داریم. امیدوارم مسئولان حمایت کنند و با در اختیار گذاشتن نامه‌ها و تاییدیه‌های مورد نظر، شرایط به گونه‌ای فراهم شود که میزبانی این رویداد بزرگ و مهم برای ایران گرفته شود. اگر در چند روز باقیمانده بتوانیم نامه‌ها را بگیریم یک کار بسیار بزرگی برای ایران اسلامی انجام داده ایم. میزبانی یکی از عوامل رشد و توسعه فوتسال برای هر کشوری است.
عبدالرضا دستا ؛ رئیس‌جدید هیئت فوتبال یزد
با برگزاری انتخابات مجمع هیئت فوتبال استان یزد، عبدالرضا دستا با کسب 16 رای از مجموع 26 رای مأخوذه، رئیس‌هیئت فوتبال استان یزد شد.در مجمع انتخابات هیئت فوتبال استان یزد که ظهر با حضور مهدی تاج، رئیس‌فدراسیون فوتبال برگزار شد، رئیس‌هیئت فوتبال یزد برای مدت چهار سال انتخاب شد. از مجموع 26 رای مأخوذه از اعضای هیئت فوتبال استان یزد، عبدالرضا دستا با کسب 16 رای به مدت چهار سال رئیس‌هیئت فوتبال استان یزد شد.سید امیر پاکزاد مقدم و حسین صالحیان، عبدالرضا دستا، سیدحسن خیبری، هادی فخرالدین و کاظم سبحان‌زاده برای تصدی این پست کاندیدا شده بودند که در نهایت با انصراف سه نفر، عبدالرضا دستا، سیدحسن خبیری و هادی فخرالدین با یکدیگر رقابت کردند. از مجموع 26 رای، 16 رای به عبدالرضا دستا، 9 رای به سیدحسن خیبری و یک رای نیز از آن هادی فخرالدین شد.دستا که سابقه مدیرعاملی باشگاه شهید قندی و بازی در لیگ استان یزد را در کارنامه خود دارد در تلاش است تا با برنامه ریزی مناسب فوتبال این استان را احیا کند. تیم شهید قندی یزد با مدیریت وی موفق شد تجربه حضور در لیگ برتر را کسب کند.
ملوان به دنبال راه حل حقوقی بدهی ۳۰۰ هزار دلاری
باشگاه ملوان انزلی قصد دارد با ارسال نامه‌ای به فیفا راه‌حلی حقوقی برای پرداخت مطالبات ۳۰۰ هزار دلاری بازیکن خارجی خود پیدا کند.تیم حقوقی باشگاه ملوان انزلی در حال تهیه نامه‌ای برای فیفاست تا بتواند با استناد به مفاد قانونی راه‌حلی برای حل مشکل بدهی 300 هزار دلاری به زوران زلاتکوفسکی پیدا کنند.در حال حاضر فیفا به باشگاه ملوان مهلت داده که تا پایان ماه جاری فرصت پرداخت مطالبات 300 هزار دلاری زوران را بدهند در غیر اینصورت امکان کسر امتیاز و حتی سقوط به دو دسته پایین‌تر برای ملوان وجود دارد. این بازیکن در سال‌های گذشته در ملوان حضور داشته است و به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش از باشگاه ملوان به فیفا شکایت کرده است.
زمانی: اختلاف افتخاری و معینی جدی نبود
عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال گفت: اختلاف بین افتخاری و مسعود معینی جدی نبود. نشست دیروز هیئت‌مدیره استقلال در حالی برگزار شد که بحث اصلی به مشکلات مالی باشگاه و عدم پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان اختصاص داشت. اعضای هیئت‌مدیره به نماینده اسپانسر باشگاه تاکید کردند که مشکلات مالی زیاد شده و ادامه این روند به ضرر استقلال خواهد بود. اسپانسر هم به مدیران این باشگاه اعلام کرد که در آبان‌ماه بخشی از تعهدات خود را پرداخت خواهد کرد. حسن زمانی بعد از خروج از جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز(دیروز)مباحث مهمی را مطرح کردیم و نماینده اسپانسر هم در نشست حضور داشت و آنها توضیحاتی را به ما ارائه کردند و هیئت‌مدیره نظرات خود را داد و مطمئناً خروجی بسیار خوبی برای تیم شاهد خواهیم بود. زمانی در خصوص کسر قراردادهای بازیکنان تأکید کرد: چون جلسه امروز طولانی شد بحث کسر قراردادها به نشست امروز(دیروز) نرسید و جزو دستور جلسه آینده قرار گرفت. وی در پایان در پاسخ به این سوال که هیئت‌مدیره برای تنش بین افتخاری و معینی چه تدبیری کرده است، گفت: ما تصمیم گرفتیم مسائل خانوادگی را در خود استقلال حل کنیم. اختلاف این دو نفر جدی نبود و قرار است از این به بعد در خود باشگاه این گونه مسائل حل شود.