kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
آغاز سی‌امین دوره رقابتهای لیگ برتر والیبال

میزبانی مدعیان پایتخت و دربی شمالی‌ها در ساری

سی‌امین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران جام «شهدای منا» از امروز با برگزاری ۶ دیدار در شهرهای مختلف آغاز می‌شود.


سوت آغاز سی‌امین دوره لیگ برتر والیبال ایران در حالی از امروز  به صدا در می‌آید که در این دوره از رقابت‌ها ۱۲ تیم به مصاف هم خواهند رفت. بدین ترتیب تیم‌های بانک سرمایه، پیکان تهران، شهرداری تبریز، شهرداری ارومیه، سازمان عمران شهرداری ساری، هاوش گنبد، کاله مازندران، پارسه تهران، سایپا، صالحین ورامین، آرمان ورزش اردکان و شهرداری اراک برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.
طبق برنامه اعلام شده هفته نخست، تیم‌های پیکان تهران و شهرداری ارومیه از ساعت ۱۵:۳۰ روز چهارشنبه و در نخستین دیدار این هفته در خانه والیبال تهران به مصاف یکدیگر می‌روند.تیم پیکان با ۱۲ دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم حاضر در لیگ برتر والیبال ایران است که چهار عنوان نایب‌قهرمانی و سه مدال برنز نیز در کارنامه خود دارد. در سوی دیگر میدان، تیم شهرداری ارومیه در حالی در نخستین دیدار به مصاف پیکان می‌رود که تاکنون دو عنوان نایب‌قهرمانی و هفت عنوان سومی لیگ برتر را به دست آورده است. یکی از ویژگی‌های این مسابقه حضور سعید معروف کاپیتان تیم ملی و کاپیتان سابق تیم شهرداری ارومیه در ترکیب تیم پیکان است.
چهار دیدار دیگر هفته نخست لیگ برتر والیبال نیز در ساعت ۱۷ به صورت همزمان در شهرهای اراک، آمل، ورامین و اردکان آغاز می‌شود که در اراک تیم شهرداری این شهر در نخستین تجربه حضورش در لیگ برتر به مصاف نارنجی‌پوشان سایپا می‌رود. سایپا هم امسال با هدایت مسعود آرمات در لیگ برتر شرکت می‌کند و تدارک وسیعی از جمله اردوی برون‌مرزی بلغارستان انجام داده است.
تیم صالحین ورامین نیز در نخستین مصاف خود در سالن شهید گل‌عباسی میزبان تیم پارسه تهران است. پارسه نیز امسال باید نخستین حضور خود را با هدایت فرهاد نفرزاده در لیگ تجربه کند. این تیم در مسابقات نظامیان جهان نیز قهرمان شده و از بازیکنان جوان و با انگیزه‌ای در لیگ برتر امسال بهره می‌برد.
شاگردان بهروز عطایی در تیم کاله مازندران نیز در هفته نخست باید در سالن پیامبر اعظم(ص) به مصاف سازمان عمران شهرداری ساری بروند. دیداری که شهرآورد استان مازندران لقب گرفته و نماینده ساری در نخستین حضورش در لیگ برتر، کار سختی را برابر کاله پیش رو خواهد داشت.
در دیگر مسابقه هفته نخست و در شهر اردکان، تیم آرمان ورزش این شهر به مصاف هاوش گنبد می‌رود که این دو تیم از نظر فنی شرایط برابری دارند و رقابت نزدیکی را با هم خواهند داشت.
در آخرین دیدار هفته نخست نیز تیم بانک سرمایه به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در خانه والیبال تهران میزبان شهرداری تبریز است. مطمئنا مصطفی کارخانه در این مسابقه که از ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود، تیمی کاملا مدعی و آماده را برای دفاع از عنوان قهرمانی خود روانه میدان خواهد کرد. بانک سرمایه با جذب فرهاد قائمی و میلاد عبادی‌پور و حفظ ستاره‌های فصل گذشته، همچنان امید اول قهرمانی لیگ به حساب می‌آید.