kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
در دومین روز رزمایش فدائیان حریم ولایت صورت گرفت

عملیات موفق جنگال و بمباران منطقه با جنگنده بومی صاعقه

عملیات اختلال امواج راداری توسط پروژه تحقیقاتی «سایه» و همچنین بمباران منطقه توسط هواپیمای بومی صاعقه و عملیات مقابله با تک شیمیایی در روز دوم رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی با موفقیت انجام شد.




روز گذشته، در دومین روز از رزمایش فدائیان حریم ولایت 6 نیروی هوایی ارتش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی نهاجا با استفاده از بسترهای امن شبکه‌های بی‌سیم و باسیم انواع سامانه‌های تسهیلات پروازی و انواع سامانه‌های تاکتیکی، ماموریت‌های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.
امیر خلبان مسعود روزخوش سخنگوی رزمایش همچنین اعلام کرد: در این مرحله با استفاده از هواپیمای جنگ الکترونیک فالکون 50 تحت عنوان پروژه تحقیقاتی سایه، عملیات اختلال امواج راداری نیروهای دشمن فرضی با موفقیت انجام شد.
سخنگوی رزمایش در ادامه گفت: همچنین جنگنده اف‌14 به اجرای ماموریت دشت هوایی مسلح و انجام ماموریت تاپ کاور پرداخت.
روزخوش تصریح کرد: همچنین جنگنده‌های اف‌14 و میگ 29 با انجام عملیات رزم هوایی شرایط درگیری در صحنه واقعه نبرد را با موفقیت تمرین کردند.
عملیات مقابله با تک شیمیایی
در مرحله دیگری از دومین روز رزمایش فداییان حریم ولایت 6 نیروی هوایی ارتش که در منطقه عمومی اصفهان برگزار می‌شود، عملیات مقابله با حمله شیمیایی دشمن با موفقیت انجام شد.
در این مرحله از رزمایش دشمن فرضی اقدام به انجام عملیات شیمیایی علیه جنگنده و پایگاه نیروی هوایی ارتش کرده که در این راستا یگان‌های مقابله با جنگ‌های نوین نهاجا به سرعت در محل حاضر و به انجام وظایف خود پرداختند.
در این عملیات نیروهای جنگ نوین نیروی هوایی اقدام به پاکسازی جنگنده F14 نیروی هوایی کردند.
سرهنگ احمدرضا سرلک فرمانده جنگ نوین نیروی هوایی ارتش در این خصوص اظهار داشت: پس از انجام تک شیمیایی دشمن در راستای اجرای اهداف رزمایش اقدام به مبادرت برای رفع آلودگی هواپیما و رمپ کردیم و تمام قسمت‌های جنگنده، شیلتر و رمپ رفع آلودگی شد.
فرمانده جنگ نوین نهاجا تأکید کرد: ما جزو 15 کشور در دنیا هستیم که توان اجرای چنین عملیات‌هایی را داریم.
سرلک همچنین اعلام کرد: نیروهای مقابله با جنگ‌های نوین نهاجا ظرف کمتر از 5 دقیقه توان شناسایی و آغاز پاکسازی محل آلوده را دارند.
به گزارش فارس، در این عملیات از انواع سامانه‌های رفع آلودگی500 BFM،‌ درخش 6 و 7 و آشکارسازهای DSM و نسل جدید استتار استفاده شد.
بمباران منطقه توسط جنگنده‌های بومی صاعقه
در ادامه دومین روز از رزمایش فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای بومی صاعقه با بمب‌های 500 پوندی اهداف فرضی بر روی باندهای پروازی منطقه نبرد را با موفقیت منهدم کردند. صاعقه هواپیمای جت جنگنده ساخت ایران است که قابلیت شناسایی و انهدام اهداف روی زمین را دارد.
امیر روزخوش سخنگوی ششمین رزمایش فدائیان حریم ولایت، اجرای عملیات سوختگیری هوایی را بخش دیگری از این رزمایش بزرگ عنوان کرد و گفت: جنگنده بمب‌افکن‌های فانتوم سوختگیری هوایی از هواپیمای سوخت رسان را به منظور نفوذ در عمق منطقه نبرد و افزایش شعاع عملیاتی در دستیابی به اهداف برد بلند را با اجرای ماموریت TOP COVER توسط هواپیماهای اف-14 اجرا کردند.