kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹

اخبار کوتاه



دولت مکلف به پرداخت بدهی به تامین اجتماعی
 تا پایان دوره برنامه ششم  شد
عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مکلف شد تا پایان اجرای برنامه ششم بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در گفت و گو با فارس با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: با توجه به بدهی 110 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم مصوب کردند تا دولت تا با پایان دوره برنامه ششم توسعه، بدهی خود به این سازمان را پرداخت کند.
وی افزود: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق دولت مکلف شد بدهی خود به تامین اجتماعی را در طول اجرای برنامه ششم از محل سهام دولت در شرکت‌های دولتی، املاک مازاد بر نیاز دستگاه‌های اجرایی، اوراق بهادار، میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، پرداخت کند.

اسداللهی قائم‌مقام معاونت نظارت مجلس شد
نماینده مردم شیروان گفت: غلامرضا اسداللهی نماینده پیشین تربت جام در مجلس شورای اسلامی با حکم رئیس مجلس به عنوان قائم‌مقام معاونت نظارت مجلس منصوب شد.
عبدالرضا عزیزی گفت: غلامرضا اسداللهی نماینده دوره هشتم و نهم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی با حکم علی لاریجانی رئیس مجلس به عنوان قائم‌مقام معاونت نظارت مجلس منصوب شد.

طرح ساخت تلفن همراه ایمن برای مسئولین را
 به هیئت دولت فرستاده‌ایم
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست خبری دیروز، به چارچوب‌های کلی هفته پدافند غیرعامل، برنامه و رزمایش‌های این هفته، دستاورد‌های سال گذشته و نیز رویکردهای آتی این سازمان در مقابل تهدیدات و فرصت‌ها اشاره کرد.
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل گفت:  ما توانستیم با اقدامات مختلف در حوزه‌های گوناگون نظامی و غیرنظامی، بازدارندگی جامعی را برای کشور ایجاد کنیم و این در حالی است که در اطراف ما جنگ‌های بسیاری وجود دارد و تعارض منابع ما با ابرقدرت‌ها در منطقه را شاهدیم، ولی از پایداری امنیتی خوبی برخورداریم که این نشان می‌دهد ما توانستیم نمایش قدرت داده، تولید قدرت و انباشت قدرت انجام دهیم.
سردار جلالی ادامه داد: توانمندی ما در بخش‌های پدافند و دفاعی توانسته این بازدارندگی را ایجاد کند و امنیت پایدار را به وجود آورد که این ناشی از قدرت ملی کشور در هر دو بخش نظامی و غیرنظامی است و به همین منظور است که امروز دیگر تهدید نظامی برای ما اولویت محسوب نمی‌شود که این نیز به دلیل همان تولید و انباشت قدرت است.
وی گفت: ما برای هر ۵ استان پرتویی و هسته‌ای که در کشور داریم، برنامه‌های خوب و اقدامات جامعی را لحاظ کرده ایم که در این میان هر یک از مسئولان استانی که مرتبط با برنامه‌های ما هستند، وظایف مشخصی را دارند و از آمادگی خوبی برخوردار هستند.
سردار جلالی اضافه کرد: رزمایش دفاع ملی به صورت جمعی قرار است در سال آتی انجام شود و کلیه دستگاه‌های مرتبط را در این خصوص می‌خواهیم به آمادگی لازم برسانیم و از سامانه‌های پایه و اساسی در کشور حمایت کنیم که این جزء رویکردهای اصلی ما به حساب می‌آید.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پاسخ به این سوال که ساخت گوشی‌های همراه ایمن برای مسئولین که از سوی سازمان پدافند مطرح شده بود در چه وضعیتی است اظهار کرد: طرح این موضوع را به هیئت دولت فرستاده ایم و در حال حاضر این طرح در دست بررسی کمیسیون سیاسی-امنیتی دولت است. ما ملاحظاتی را داریم در استفاد مسئولین از گوشی‌های هوشمند و لذا به دو وزارتخانه دفاع و صنعت و معدن گفته‌ایم که اقدامات اولیه جهت ساخت گوشی‌های داخلی را انجام دهند که البته تاکنون چندان موفق نبوده‌اند.
وی ادامه داد: ما در تلاشیم گوشی‌های هوشمند موجود را بتوانیم ایمن کنیم که این کار را کرده ایم اما همچنان مشکلات این قبیل گوشی‌ها پابرجا است.

شیخ الاسلام سفیر ایران در سوریه می‌شود
مدیرکل سابق امور بین الملل مجلس شورای اسلامی سفیر ایران در سوریه می‌شود.
به گزارش فارس برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیروز در گفت وگوهای خود در راهروی پارلمان، خبر از سفر مدیرکل سابق امور بین‌الملل مجلس به سوریه دادند.
نمایندگان تاکید داشتند که حسین شیخ الاسلام طی روزهای آینده سفیر ایران در سوریه خواهد شد و برای آغاز فعالیت خود در سفارت ایران به دمشق خواهد رفت.