kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۰۷۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
سخنگوی دولت‌:

تکلیف وزیر ارشاد چند روز دیگر مشخص می‌شود

سخنگوی دولت درباره استعفای وزیر ارشاد گفت‌: همان‌طور که خود وزیر گفت چند روزی صبر کنید تا این مسئله مشخص شود.



به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری دیروز  گزارش کوتاهی از آخرین مرحله پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی ارائه داد و گفت‌: در ماه‌های ابتدای آغاز این طرح، اعطای وام به واحدهای تولیدی با کندی صورت گرفت‌،  هم اکنون به خوبی موانع رفع شده و واحدها می‌توانند نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند.
نوبخت با اشاره به اینکه بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران رشد اقتصادی به 4/4 درصد افزایش یافته، گفت: آثار آن در اشتغال قابل ملاحظه است. در سه ماهه بهار سال 95 بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند که جمعیت فعال نام می‌گیرند. حدود 750 هزار نفر از این اشخاص شغل یافتند و تعدادی نیز کار پیدا نکردند و بیکار ماندند که با شکوفایی اقتصادی، می‌توانند جمع کثیری از آنان مشغول به کار شوند.
او همچنین از تصویب کلیات برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد و ضمن قدردانی از آنان اظهار داشت: تا اواسط آبان، پیش نویس لایحه بودجه 1396 از سازمان برنامه و بودجه به هیئت وزیران ارائه می‌شود تا در موعد قانونی به مجلس تقدیم شود.
درباره استعفای جنتی صبر کنید
سخنگوی دولت درباره استعفای وزیر ارشاد گفت‌: توضیح خود او را تکرار می‌کنم که چند روز صبر کنید ببینیم چه می‌شود. هر چند «ان الله مع الصابرین»، ولی قرار نیست چند ماه صبر کنیم، چند روز صبر می‌کنیم ببینیم چه خواهد شد.
معاون رئیس‌جمهور درباره اجرای تعهدات طرفین برجام نیز گفت‌: درباره تحریم‌ها تصریح شده باید لغو شوند و به هیچ بهانه دیگر قابل احیا نیستند. برای همین هر مورد از توافق در برجام باید اجرایی شود. ما با آمریکا به جز مباحث هسته‌ای‌، توافقی نداشته‌ایم. این که آمریکا بخواهد دنبال بهانه باشد و بخواهد بخشی از تعهدات خود را انجام ندهد‌، مورد انتقاد همواره ما است. طرف‌های اروپایی نیز تاکید دارند تعهدات دو طرف باید انجام شود و ما نیز بارها تاکید کرده‌ایم هر جا نقض عهدی صورت بگیرد، ما نیز اقدام متقابل انجام خواهیم داد.
لایحه سیاست‌های کلی انتخابات
 تقدیم مجلس می‌شود
نوبخت درباره ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر انقلاب به سران قوا نیز گفت: ما درحال بررسی این سیاست‌ها هستیم و لوایح آن به سرعت تقدیم مجلس می‌شود و امیدواریم مجلس نیز کار تصویب این لوایح را تسریع کند تا برای اولین انتخابات پیش رو از این سیاست‌ها برخوردار شویم. امیدواریم کلیه مخاطبان این سیاست‌ها‌، در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و وصایای حضرت امام(ره) اقدام کنند. دولت نیز خود را موظف به اجرای این سیاست‌ها می‌داند.
سخنگوی دولت درباره تغییر استاندار اصفهان نیز گفت: در این خصوص فکر می‌کنم مسموعاتی وجود دارد. برای تعیین استانداران‌، وزارت کشور‌، ضوابط نوشته و نانوشته‌ای دارد. بر اساس ملاحظاتی کار می‌کند. هر تغییری که می‌خواهیم بدهیم باید یک گام به جلو برای فراهم شدن زمینه برای خدمات بیشتر باشد. دولت هر جایی که احساس کند تصمیم برای دستیابی به اهداف، نه ایجاد مشکل جدید است، با قاطعیت اجرا می‌شود. ما اگر بدانیم موضوعی به خیر جامعه است، قطعا اقدام می‌کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تفاوت در آمارهای اقتصادی ارائه شده از سوی نهادهای مختلف توضیح داد: مرجع رسمی آمار کشور، مرکز آمار است. برخی از مراجع مانند صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، موسسات اقتصادی و نظایر آن، اعداد مختلفی را بیان می‌کنند. قطعا مرجع رسمی آمار در کشور، مرکز آمار است.