kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
دادستان تهران خبر داد

10 سال حبس برای 6 نفر به اتهام جاسوسی و همکاری با آمریکا

دادستانی تهران اعلام کرد: متهمان باقر و سیامک نمازی، فرهاد عبدصالح، کامران قادری، نزار زکا و علیرضا امیدوار به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا هر یک به 10 سال حبس محکوم شده‌اند.



به گزارش روابط عمومی دادستانی تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی در پانزدهمین نشست شورای معاونان دادسرای عمومی تهران با اعلام این خبر به پرونده مهم دیگری پرداخت و محکومیت برادران روزچنگ که نقش مهمی در بحران ارز در دولت قبل داشتند را تایید کرد.
جعفری با تقدیر از قضات دادسرا، محاکم و دیوان عالی کشور در رسیدگی به این پرونده، اظهار داشت: متهمان این پرونده که با استفاده از رانت، میلیاردها تومان از اموال عمومی را به طرق نامشروع تحصیل کرده‌اند، هر یک به 20 سال حبس محکوم شدند و رای محکومیت آن‌ها در دیوان عالی کشور با ایراد نقص‌ نسبت به بخشی از تحقیقات پرونده تایید شده است.
وی همچنین از تعقیب قضایی 10 نفر به اتهام فراهم کردن موجبات فساد و فحشا از طریق تشکیل مراکز ماساژ غیرقانونی خبر داد و اعلام کرد: در این رابطه پنج مرکز غیرقانونی که متهمان آن در فضای مجازی تبلیغات مبتذل در زمینه انجام ماساژ غیرقانونی انجام می‌دادند، پلمب شدند.
دادستان تهران از صدور چندین فقره کیفرخواست علیه متهمان به افساد فی‌الارض در پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و آدم‌ربایی و قمه‌کشی خبر داد و تاکید کرد: برخورد قاطع با مجرمان موجب دلگرمی مردم خواهد شد.
منتسب کردن فساد صندوق فرهنگیان به دولت قبل مشکلی را حل نمی‌کند
دولت‌آبادی فساد ارتکابی در هر دولتی صرف نظر از گرایش سیاسی آن را مستوجب برخورد دانست و با اشاره به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: منتسب کردن جرایم ارتکابی در این موضوع به دولت قبل، مشکلات کنونی را بر طرف نمی‌کند و دغدغه مردم را مرتفع نمی‌سازد.
جعفری دولت‌آبادی افزود: رسیدگی به این پرونده، برخورد قاطع با کلیه متهمانی که به اموال عمومی تعرض کرده‌اند و با ادامه تحقیقات، دستگیری سایر متهمان پرونده تداوم خواهد یافت.
دادستان تهران از وزیر آموزش و پرورش خواست در برخورد با متخلفان این پرونده از بعد اداری و انتظامی پیشگام باشد و نسبت به برکناری متخلفان اقدام کند.
وی افزود: حمایت از متخلفان به معنای ضربه زدن به اعتماد عمومی است.