kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
دما در اکثر مناطق کشور گرم‌تر می‌شود

گرد و غبار در مناطق مرزی غرب

امروز تا اوایل وقت فردا در مناطق مرزی غرب و جنوب غرب کشور پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.



مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اعلام این خبر و با اشاره به کاهش بارش طی امروز در سواحل دریای خزر، گفت: امروز در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور در ساعات بعدازظهر رشد ابر، وزش باد، بارش پراکنده باران گاهی با وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه افزود: این وضعیت فردا تنها در مناطقی از شمال شرق کشور رخ خواهد داد و در سایر مناطق جوی پایدار حاکم شده و روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.سازمان هواشناسی همچنین برای شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی طی امروز بارش باران، وزش باد به نسبت شدید، کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف خفیف پیش‌بینی کرد و نسبت به مه‌آلود بودن و کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی این مناطق هشدار داد.
بارش برف در چابکسر گیلان
بخشدار چابکسر رودسر از بارش 20 سانتیمتر برف پاییزی در ارتفاعات سمام این شهرستان خبر داد.
حسین رمضانخواه به ایرنا گفت: به دنبال کاهش شدید دمای هوا در منطقه، بارش برف از دوشنبه شب در این منطقه شروع شد، ضمن اینکه منطقه ییلاقی جواهردشت نیز سفیدپوش شده است. رئیس اداره هواشناسی رودسر هم از کاهش 9 درجه‌ای دمای هوای دیروز این شهرستان خبر داد.
اولین برف زمستانی در ارتفاعات خلخال
به دنبال برودت هوا در جنوب استان اردبیل اولین برف زمستانی در ارتفاعات خلخال بر زمین نشست.
به گزارش فارس، به دنبال برودت شدید هوا شامگاه دوشنبه ارتفاعات شهرستان خلخال سفیدپوش شد. در این مدت بیش از 5 سانتیمتر برف در گردنه الماس بر روی زمین نشسته و راهداران خلخال اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی حوزه استحفاظی شهرستان خلخال کردند.