kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
نشریه فرانسوی «مدیا پارت»:

آمریکا ویران‌کننده کشورها و ملت‌هاست و چشم دیدن هیچ کشور قدرتمندی را ندارد

نشریه فرانسوی «مدیاپارت» در گزارشی، آمریکا را «کشوری ویرانگر» معرفی و اعلام کرد که این کشور به هیچ ‌وجه تمایلی به ظهور و وجود کشورهای قدرتمند و مستقل ندارد.


نشریه اینترنتی فرانسوی «مدیاپارت» در گزارشی پیرامون اهداف واقعی سیاست خارجی آمریکا نوشته: «آمریکا مخرب کشورها و ملت‌هاست و واقعیت تلخ و غم‌انگیز در خصوص آن این است که ایالات متحده در واقع هیچ تمایلی برای کمک به ساخت کشورهای قدرتمند در منطقه خاورمیانه یا سایر نقاط جهان ندارد و بالعکس اهداف واقعی آن کاملا مغایر با آن چیزی است که در ظاهر ابراز می‌کند.»به گزارش فارس، این نشریه همچنین نوشته: در پی حمله آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی به عنوان بدترین تهاجم پس از حمله مغول‌ها به این کشور در سال 1258 مباحث بسیاری در خصوص هدف «ملت‌سازی» دولت جرج بوش در رسانه‌ها پدید آمد اما آنچه باید به آن توجه کرد این است که اگرهم چنین هدفی وجود داشته، خیلی زود به دست فراموشی سپرده شد.
بنابراین گزارش، «واقعیت تلخ و غم‌انگیز در این خصوص آن است که هدف سیاست خارجی آمریکا تخریب بیش از بیش، تهاجمی و بالکانیزه کردن کشورهای غیروابسته و مستقل بوده است.» در ادامه گزارش این نشریه فرانسوی: «برای درک هدف پشت پرده اقدامات خشونت‌آمیز و مخرب آمریکا، نیاز به جست‌وجو و کاوش در دوردست‌ها نیست و بررسی اظهارات سیاسی «جرج کنان» طراح سیاست‌های راهبردی ایالات متحده آمریکا در سال 1948 پس از جنگ آمریکا کفایت می‌کند.» وی گفته است: «زمانی که از «رهبری» در آسیا سخن می‌گوییم باید بسیار مراقب و محتاط باشیم. ما 50 درصد از ثروت جهان را در اختیار داریم اما تنها 3/6 درصد از جمعیت کل دنیا را داریم. این اختلاف به خصوص میان ما و مردم آسیا مشهود و تاحد زیادی محسوس است و در چنین شرایطی نمی‌توان از مورد خشم و حسادت قرار گرفتن در امان بود اما وظیفه واقعی ما این است که مدلی از روابط را طرح‌ریزی کنیم که در نتیجه آن بتوانیم موضع اختلاف و برتری خود را بدون وارد آمدن هرگونه ضرر و زیانی به امنیت ملی خود حفظ کنیم.»
«مدیاپارت» در ادامه نوشته: «آمریکا در حال حاضر تنها 5 درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده حال آن که 25 درصد از منابع جهان را مصرف می‌کند. اما آنچه باید در این میان به آن توجه داشت این است که تنها راهی که آمریکا قادر است از طریق آن به اهداف خود دست پیدا کند، نابودی و از بین بردن ظرفیت‌ها و توان کشورهای مستقل در دفاع از خود و حفاظت از منابعشان در برابر غارت‌های بیگانگان است. به همین دلیل است که آمریکا با اسف‌بارترین نیروهای جهان برای تخریب و ویرانی کشورهای مستقل جهان همبازی می‌شود.»