kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

کوتاه از سراسر جهان


یمن
رویترز: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرده که جنگ در یمن از مارس 2015 تا سپتامبر گذشته باعث کشته شدن یک هزار و 163 کودک و زخمی شدن یک هزار و 730 کودک دیگر شده است. به گفته سخنگوی این صندوق نزدیک به 10 میلیون کودک یمنی نیز نیاز «شدیدی» به کمک‌های بشردوستانه دارند.
ترکیه
سان: معاون نخست‌وزیر ترکیه درباره احتمال وقوع «جنگ جهانی سوم» به دلیل تنش موجود میان آمریکا و روسیه هشدار داد. وی اظهار داشته، «به صراحت می‌گویم که اگر جنگ نیابتی در سوریه پایان نیابد آمریکا و روسیه با یکدیگر وارد جنگ خواهند شد.»
فلسطین
قدسنا: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در یک پرتاب آزمایشی موشک دوربرد خود را به سمت دریای مدیترانه شلیک کرد. در ماه‌های اخیر نیز حماس ده‌ها موشک کوتاه برد و میان برد خود را با موفقیت آزمایش کرده بود که موجب نگرانی شدید مقامات رژیم صهیونیستی شده است به نحوی که در اکثر مناطق مرزی با نوار غزه سامانه‌های ضد موشکی نصب کرده‌اند.
کره شمالی
ان.بی.اس: یک مقام سیاسی کره شمالی اعلام کرده که چنانچه کشورش مورد تهدید قرار گیرد ممکن است دست به حمله پیشدستانه اتمی بزند. وی تأکید کرده «سلاح اتمی دیگر در انحصار آمریکا نیست و اگر متوجه شویم این کشور قصد استفاده علیه ما را دارد ما نیز از این سلاح استفاده خواهیم کرد.»
مالزی
العالم: معاون نخست‌وزیر مالزی گفته با توجه به حمله گسترده نیروهای عراقی برای بازپس‌گیری موصل از چنگ داعش، تدابیری اتخاذ کردیم تا از بازگشت داعشی‌های مالزیایی به کشورمان جلوگیری کنیم. وی به تعداد مالزیایی‌هایی که به داعش پیوسته‌اند اشاره نکرد و اما تاکنون صدها مالزیایی به داعش پیوسته‌اند.
آمریکا
اسپوتنیک: بنابر اعلام پلیس آمریکا ورزشکار 15 ساله آمریکایی که قهرمان دوی سرعت این کشور بود در شرق این کشور به ضرب گلوله کشته شد. در آمریکا سلاح گرم هر سال بیش از 30 هزار قربانی می‌گیرد از جمله می‌توان به 20 هزار مورد خودکشی با سلاح گرم اشاره کرد. به گفته پلیس از اوایل سال جاری میلادی در ایالت شیکاگوی آمریکا نیز تیراندازی‌ها افزایش یافته به نحوی که بیش از 1000 مورد تیراندازی به سوی مردم بوده است. آمریکا یکی از ناامن‌ترین کشورهای دنیاست.
کشمیر
ایرنا: یک مقام پلیس هند گفته، حکومت نظامی در سراسر کشمیر که از حدود 100 روز پیش به خاطر وجود ناآرامی‌ها در این منطقه برقرار بود لغو شده اما به خاطر اطمینان از برقراری امنیت، اجرای برخی محدودیت‌ها همچنان ادامه دارد. خشونت‌های کشمیر تاکنون 90 کشته و بیش از 12 هزار مجروح برجای گذاشته است.