kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

قبایل یمن برای انتقام خون شهدای صنعا هم‌قسم شدند

قبایل یمنی برای گرفتن انتقام جنایت هولناک آل‌سعود در صنعا، سلاح به دست گرفته و هم‌قسم شدند.



برنامه‌های آل‌سعود برای به زانو درآوردن مردم یمن همگی با شکست مواجه شده و هر روز در یمن مردم این کشور با ابتکار و اقدامی جدید به آل‌سعود وعده انتقام می‌دهند. پس از جنایت ائتلاف سعودی در صنعا در 17 مهر ماه که در آن 900 یمنی به خاک و خون کشیده شدند.  خشم مردم انقلابی این کشور افزایش یافته است. در همین ارتباط، قبایل یمنی برای گرفتن انتقام این جنایت، هم‌قسم شدند. به گزارش ابنا، قبایل «خولان» در یمن در بین همه اعضای این قبایل برای مقابله با ائتلاف سعودی و گرفتن انتقام خون شهدای کشتار صنعا، بسیج عمومی اعلام کرده است. بیشتر قربانیان حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی به مراسم ترحیم در صنعا از اعضای قبایل خولان بودند. صدها نفر از اعضای قبایل خولان که سلاح در دست گرفته بودند با تجمع در ورودی شمال صنعا پایتخت یمن، تاکید کردند از مرگ هراسی ندارند و انتقام خون شهدای خود را خواهند گرفت و دیر یا زود متجاوزان را مجازات خواهند کرد.
سران قبایل «خولان» هم اعلام کردند: «قبایل خولان میزبان مراسم ترحیم در صنعا بودند و به همین علت این قبایل پیش از دیگر قبایل یمن باید انتقام این جنایت را بگیرند. دیگر قبایل یمن از خولان حمایت می‌کنند و برای اعزام به جبهه‌های نبرد آماده هستند.» بزرگان این قبایل همچنین ضمن تمجید از مقاومت قهرمانانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، ادامه نبرد با دشمن متجاوز و دفاع از حیثیت و کرامت خود را خواستار شدند.
مردم منطقه «دمت» در استان «الضالع» یمن نیز اخیرا یک کاروان مواد غذایی و مقادیری وجه نقد را به عنوان کمک به جبهه‌های نبرد با متجاوزان سعودی ارسال کردند. پیش از این نیز، مردم یمن برای به شکست کشاندن توطئه اقتصادی و مالی آمریکا و ائتلاف سعودی علیه یمنی‌ها در مقابل شعب بانک‌های این کشور صف کشیدند تا با سپرده‌گذاری وجوه نقد خود بانک‌های یمن را تقویت کنند.
آتش‌بس 72 ساعته
از سوی دیگر «اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که طرف‌های درگیر در یمن با آتش‌بس 72 ساعته که درست قبل از نیمه‌شب چهارشنبه اجرایی می‌شود، موافقت کرده‌اند. وی ادامه داد که از تمامی طرفین یمنی تضمین گرفته است تمامی خشونت‌ها ساعت 23:59 چهارشنبه به وقت یمن برای یک دوره اولیه 72 ساعته که قابل تمدید است، متوقف کنند. نماینده سازمان ملل ابراز امیدورای کرده این آتش‌بس به یک «آتش‌بس» دائم و باثبات منجر شود. این توافق، تمامی طرفین را ملزم می‌کند «تا اجازه دسترسی آزاد و بدون مانع تدارکات و پرسنل و تجهیزات انسانی» برای تمامی طرفین یمنی را فراهم آورند.