kayhan.ir

کد خبر: ۸۷۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲

حوادث کوتاه از کشور


    
    مرگ موتورسوار
اصفهان - خبرنگار کیهان:  معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان «نطنز» از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک کامیون بنز در خیابان «اریسمان» این شهر باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.  سرهنگ «جهانگیر کریمی» ادامه داد: در اثر این حادثه رانندگی راکب 62 ساله موتورسیکلت جان خود را از دست داد.  کریمی بیان داشت: کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی علت وقوع این حادثه رانندگی را تجاوز به چپ موتورسیکلت اعلام کرده‌اند.
زمین‌خوار میلیاردی در دام پلیس
زنجان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی زنجان اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده با موضوع تصرف غیرقانونی اراضی ملی از اداره کل منابع طبیعی شهرستان خرمدره به پلیس آگاهی، ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس خدابنده، پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. سرتیپ علی‌رضا صالحی افزود: با تحقیق ماموران پرونده، مشخص شد زمینی به مساحت بیش از 26 هزار متر از اراضی ملی و دولتی در شهرستان خرمدره به ارزش یک و نیم میلیارد ریال توسط فردی به صورت غیرقانونی مورد تصرف قرار گرفته است. وی با اعلام اینکه سند این زمین‌ها از طرف اداره کل منابع طبیعی ارائه شده است خاطرنشان کرد: پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
دستگیری عاملین قتل
بوشهر - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: شب 27 شهریور سال جاری سرنشینان سه دستگاه خودرو در یک تعقیب و گریز به سمت سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو 405 تیراندازی کردند که منجر به فوت شخص 29 ساله‌ای به هویت «م.س» و زخمی شدن دو نفر دیگر از سرنشینان این خودرو شد. سرتیپ حیدر عباس‌زاده افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان گناوه و بررسی همه‌جانبه این پرونده، هفت نفر از عاملان تیراندازی ساکن شهرستان‌های گناوه و دیلم شناسایی شدند. وی گفت: کارآگاهان پلیس در چند مرحله عملیات هماهنگ شش نفر از متهمین را دستگیر و سه دستگاه خودرو آنان را متوقف، سه قبضه سلاح کلاش، یک قبضه سلاح شکاری، سه تیغه خشاب و 16 فشنگ جنگی از آنان کشف کردند. عباس‌زاده با بیان اینکه آخرین متهم فراری این پرونده نیز پس از آن که مخفیگاهش به وسیله پلیس شناسایی شد خود را تسلیم پلیس کرد، افزود: متهمین دستگیر شده ضمن اعتراف به تیراندازی منجر به فوت متهم، انگیزه اقدام خود را تعقیب و گریز آنان به منظور سرقت احشام در محل سکونت خود عنوان کردند.
کشف 15 تن برنج قاچاق
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: ماموران انتظامی شهرستان «خمینی‌شهر» حین گشت‌زنی در این شهرستان به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و آن را متوقف کردند. سرهنگ خسرو احمدی ادامه داد در بازرسی از این کامیون، مقدار 15 تن برنج قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد. وی با اشاره به این که بنابر اظهارات کارشناسان مربوطه ارزش محموله کشف شده 750 میلیون ریال اعلام شده است گفت در این خصوص یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.
کلاهبرداری با جعل و فروش آپارتمان
زنجان - خبرنگار کیهان: معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: متهمی به نام «م-م» با جعل کردن سند و فروش یک واحد آپارتمان و واگذاری آن به مالباختگان کلاهبرداری می‌کرد. سرهنگ جعفر کردلو ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی زنجان این متهم را با استفاده از شگردهای خاص پلیسی شناسایی، دستگیر و جهت ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل کردند. وی تصریح کرد: متهم در تحقیقات و در مواجهه با مستندات پلیس، به جرم انتسابی اعتراف کرد. کردلو با اعلام اینکه این متهم بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، تاکید کرد: متهم به دو فقره کلاهبرداری بدین شیوه اعتراف کرده که در این خصوص پرونده تشکیل و موضوع در حال رسیدگی است.
کشف 3 محموله قاچاق
فارسان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان بروجن گفت: ماموران انتظامی در محور لردگان به یاسوج به یک دستگاه کامیون حامل آرد قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند. سرهنگ غلامعلی شکری افزود: ماموران در یک عملیات دیگر نیز یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک در شهر بروجن را متوقف کردند که پس از بررسی مدارک و مستندات مشخص شد این موتورسیکلت قاچاق است. وی اضافه کرد: در یک عملیات دیگر نیز در مسیر بروجن به لردگان از یک دستگاه پژو 30 تخته پتو قاچاق و 538 ثوب البسه مردانه کشف و ضبط شد. شکری با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، ارزش کالاهای قاچاق را 800 میلیون ریال اعلام کرد.
کشف 2 هزار و 915 سکه نقره‌
دهگلان- خبرگزاری فارس: مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دهگلان استان کردستان گفت: 2 هزار و 915 عدد سکه نقره‌ای مربوط به دوره اسلامی در این شهرستان کشف شد و در یک روی این سکه‌ها «لا إله إلا الله محمد رسول الله» حک شده است. علی امیدی افزود: در یک روی این سکه‌ها «لا إله إلا الله محمد رسول الله» و در روی دیگر آن «سلطان جلال‌الدین» حک شده است. وی با بیان اینکه سکه‌ها مربوط به قرن ششم هجری است و قاچاقچیان قصد خروج این سکه‌ها را از مرزهای کشور داشتند. خاطرنشان کرد: این سکه‌ها در عملیاتی با همکاری نیروی انتظامی، مسئول و یگان حفاظت شهرستان دهگلان کشف و ضبط شده است.
خرما با طعم تریاک
سرویس شهرستان ها: فرمانده انتظامی استان البرز اظهارداشت: ماموران مبارزه با مواد مخدراین استان از فعالیت فردی در زمینه خرید و فروش، حمل وتوزیع مواد افیونی درسطح استان البرز وتهران آگاه شدند و بررسی این موضوع را در دستورکار خود قراردادند. سرتیپ کامرانی صالح افزود: با تشديد اقدامات اطلاعاتي مشخص شد که نامبرده با همدستي يک نفر ديگر مقدار قابل توجهي ترياک را خريداري کرده و در صدد انتقال آن با يک دستگاه کاميونت به استان هاي البرز و تهران هستند. وی با بیان اینکه ماموران خودروی حامل مواد مخدر را درکیلومتر 30 آزاد راه قم – کاشان شناسایی و آن را متوقف کردند اظهارداشت: : ماموران در بازرسي از اين خودرو که در پوشش بار خرما اقدام به حمل مواد مخدر مي کرد تعداد 38 بسته ترياک به وزن 376 کيلو و 750 گرم کشف و راننده و دو نفر سرنشين آن در اين رابطه دستگير کردند .
دستگیری سارق خودروها
اراک - خبرگزاری فارس: رئیس‌پلیس آگاهی استان مرکزی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت دو دستگاه خودروی پژو در شهرستان اراک، بررسی موضوع در دستورکار ماموران این اداره قرار گرفت. سرهنگ سید نورالدین حسینی افزود: ماموران در تحقیقات خود موفق شدند یک سارق سابقه دار را دراین رابطه شناسایی و دستگیر کنند. در بازرسی از منزل این متهم تمام قطعات اوراق شده خودروهای سرقتی کشف شد رئیس‌پلیس آگاهی استان مرکزی با بیان اینکه متهم به جرم خود اعتراف کرده است اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده قضایی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.
بازداشت 8 قاچاقچی
یاسوج – خبرگزاری فارس: رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از کشف 161 کیلوگرم مواد مخدر و انهدام دو باند قاچاق دراین استان خبر داد. سرهنگ سعید بالش‌زر گفت: طی چند روز اخیر این مقدار تریاک و حشیش در استان کشف شد و در همین ارتباط 8 نفر دستگیر شدند.  وی تصریح کرد: در این زمینه تعداد 5 دستگاه خودرو از قاچاقچیان مواد مخدر توقیف و راهی پارکینگ شد.
انفجار خط انتقال گاز
سبزوار- خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار از انفجار خط انتقال گاز در جنوب این شهرستان بر اثر بی‌احتیاطی خبر داد و اظهارداشت: این حادثه به دنبال سهل‌انگاری راننده بیل مکانیکی در پنج کیلومتری شهرستان سبزوار و در حوالی روستای دولت‌آباد رخ داد. مهدی احمدی‌راد با بیان اینکه خط لوله انتقال گاز دراثر این حادثه دچار حریق شد، افزود: این حادثه خسارت جانی و مالی نداشت و فقط بیل مکانیکی خسارت اندکی دید.