kayhan.ir

کد خبر: ۸۷۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
طی بیانیه‌ای

مجلس خبرگان خواستار اتخاذ موضع محکم دولت علیه بدعهدی آمریکا شد

مجلس خبرگان طی بیانیه‌ای خواستار اتخاذ موضع محکم از سوی دولت و دست‌اندرکاران سیاست خارجی علیه بدعهدی آمریکا بوده و نسبت به هر نوع مذاکره با این دولت در مسائل دیگر هشدار جدی داد.





بیانیه پایانی جلسه مشترک هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری منتشر شد.
در بخشی از بیانیه فوق آمده است: مجلس خبرگان رهبری با اذعان به جایگاه والای ولایت امر و رهبری امت اسلامی بر فصل‌الخطاب بودن فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید و در خصوص القای فضای دو قطبی در جامعه هشدار می‌دهد.
به گزارش فارس، در بخش دیگری از بیانیه آمده است: مذاکره با آمریکا در مسئله هسته‌ای و برجام، نشان داد این دولت بدعهد همچنان با همان خوی استکباری دست از دشمنی و سنگ‌اندازی در مقابل ملت و نظام اسلامی ما بر نداشته و در هیچ عرصه دیگری قابل اعتماد نیست. مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عهدشکنی دولت آمریکا در اجرای تعهدات برجام، خواستار اتخاذ موضع محکم از سوی دولت و دست‌اندرکاران سیاست خارجی علیه این بدعهدی بوده و نسبت به هر نوع مذاکره با این دولت در مسائل دیگر هشدار جدی می‌دهد.
اجرای اقتصاد مقاومتی همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام بوده است. مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته بر اجرایی شدن تمام مفاد سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تأکید نموده و از دولت محترم می‌خواهد در پذیرش تعهدات و انعقاد قراردادهای بین‌المللی همچون تعهدات مربوط به «گروه اقدام مالی» و یا«قراردادهای نفتی»، مصالح عالی نظام را با دقت نظر و کمترین مسامحه در نظر داشته و جلوی زیاده‌خواهی و دست‌اندازی طرف‌های غربی به منافع ملی را سد نماید.