kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۵۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
سخنگوی انجمن لوازم خانگی:

تمدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به بانک‌ها ابلاغ نشد

سخنگوی انجمن لوازم خانگی گفت: تمدید مهلت اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به بانک‌های مربوطه ابلاغ نشده و در حال حاضر امکان خرید کالا از طریق این کارت‌ها وجود ندارد.


حمیدرضا غزنوی در گفت‌‌‌وگو با فارس، اظهار داشت: با وجود تأکید مسئولان بانک مرکزی بر تمدید مهلت کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی تا پایان سال، تاکنون هیچ ابلاغی به بانک‌های مربوطه صورت نگرفته و در تماسی که با مدیران بانک ملی و صادرات داشتیم، عنوان کردند که بانک مرکزی ابلاغی به آنها نداشته است. وی افزود: با توجه به اتمام مهلت اجرای طرح کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی، صدور کارت از ابتدای مرداد ماه متوقف شده و امکان صدور کارت جدید و همچنین خرید با کارت‌های قبلی نیز وجود ندارد.
غزنوی تأکید کرد: در حال حاضر کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی در دستگاه‌های پوز عمل نمی‌‌کند و پولی بابت این خریدها جابه‌جا نمی‌شود.
وی تصریح کرد: طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی عملاً فقط 15 روز اجرایی شد و نفعی برای تولیدکنندگان نداشت.این فعال اقتصادی گفت: جلسه‌ای با مسئولان بانک مرکزی برای ابلاغ موضوع تمدید مهلت این طرح برگزار نشده است.
بر اساس این گزارش، سیف رئیس کل بانک مرکزی دیروز در خصوص عدم تمدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی توسط بانک مرکزی، گفته بود: بانک مرکزی اعتبار کارت اعتباری خرید کالای ایرانی را تا پایان سال جاری تمدید کرد.