kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۵۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲

کوتاه از سراسر جهان


روسیه
فارس: سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد که مسکو را به وحشی‌گری در سوریه متهم کرده بود گفته، «وحشی‌گری واقعی کارهای شما در عراق و لیبی است. «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل روسیه را به بمباران شهر حلب و حمایت از وحشی‌گری متهم کرده بود.
عراق
العالم: هشت کارمند دیوان زکات داعش با سرقت 600 میلیون دینار از صندوق این دیوان پا به فرار گذاشته و ناپدید شدند! یک منبع محلی استان کرکوک در این‌باره گفته؛ «داعش خانه‌های این اشخاص را تفتیش کرد اما نه از آنان و نه از پول‌ها خبری نبود.»
کشمیر
دیلی اکسپرس: پس از گذشت 82 روز از برقراری حکومت نظامی در کشمیر هنوز در مناطق مختلف کشمیر نظامیان هندی برای سرکوب مردم از سلاح جنگی استفاده می‌کنند. تمام مدارس و سازمان‌های دولتی در کشمیر تعطیل هستند و حمل و نقل عمومی نیز متوقف شده است.
ونزوئلا
آسوشیتدپرس: جان کری وزیر خارجه آمریکا در جریان اولین دیدار رسمی خود با نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت نگران تشدید تنش‌های سیاسی در این کشور آمریکای لاتین است! وی برای امضای توافق صلح بین دولت کلمبیا و گروه فارک به این کشور سفر کرده و در حاشیه این سفر با مادورو دیدار کرد.
آمریکا
رویترز: جمعی از مردم نیویورک با راه‌اندازی کمپینی به دنبال تغییر نگرش منفی شهروندان نسبت به مسلمانان هستند. حدود 3/3 میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می‌کنند که هزاران نفر از آنان ساکن نیویورک هستند. شهردار نیویورک در این‌باره گفته «شایسته است با همه ادیان و مذاهب در نیویورک با احترام برخورد کرد.»
لبنان
العهد: حزب‌الله لبنان شهادت اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت و اسرائیل را مسئول شهادت این اسیر فلسطینی دانست. حزب‌الله تاکید کرد، این اتفاق نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی سیاست کشتار خاموش علیه اسیران فلسطینی را در پیش گرفته است.
یمن
اخبارالساعه: یک فروند بالگرد آپاچی نیروهای ائتلاف سعودی تجمعی از نیروهای وابسته به منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن را در استان مآرب هدف قرار داد! در این حادثه که در شرق یمن رخ داد 7 نفر کشته و 9 تن دیگر مجروح شدند.
فرانسه
خبرگزاری فرانسه: در حالی که فرانسه تنها چند ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2017 فاصله دارد، تازه‌ترین گزارش‌ها از افزایش نرخ بیکاری در این کشور حکایت دارند. رسانه‌های فرانسه از آمار تازه وزارت کار فرانسه درباره نرخ بیکاری با عنوان دوش آب سرد برای اولاند یاد کردند.