kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
معاون استاندار:

مشکلات پایانه‌های مرزی خوزستان برطرف نشده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: به‌رغم تلاش‌های زیاد که برای رفع مشکلات پایانه‌های مرزی استان انجام شده ولی برخی مشکلات همچنان در این پایانه‌ها وجود دارند.


احمد سیاحی ادامه داد: باتوجه به این که هرساله شاهد افزایش تعداد زائران اربعین حسینی و تردد آن‌ها از پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه هستیم، نیاز است خدمات بهتری را به این زائران ارائه دهیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: بحث تامین آب شرب در پایانه مرزی شلمچه یکی از مشکلات عمده در سال‌های اخیر بود که در سال گذشته با ایجاد طرح پمپاژ 12 کیلومتری آب اقدام موثری در جهت تامین آب در این پایانه مرزی صورت گرفت اما همچنان در روستاهای این مسیر و این پایانه مرزی باتوجه به افزایش زائران، مشکلاتی در زمینه تامین آب داریم که نیاز است آبفای استان اقدامات لازم را در این زمینه انجام
دهد. سیاحی بحث تامین برق پایانه‌های مرزی بخصوص محل استقرار موکب‌ها و پارکینگ‌های بین راهی را یکی از مسائل مهمی دانست که باید درسال جاری مورد توجه ویژه وزارت نیرو قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان بر توسعه راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی استان تاکید کرد و گفت: بحث راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی بخصوص مرز چذابه مشکلات زیادی را برای زائران ایجاد کرده بود که از سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته اما تعریض پل روی خطوط ریل راه آهن یک موضوع بسیار مهم
است.
وی استفاده از ظرفیت راه آهن برای جابجایی زائران اربعین را یکی دیگر از مسائل مهم درجهت کاهش تلفات جاده‌ای و کاهش ترافیک در جاده‌های منتهی به دوپایانه مرزی استان دانست وگفت: سال گذشته حدود 70 هزار نفر از خرمشهر به سمت شلمچه از طریق خطوط ریلی جابه‌جا شدند که تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک داشت.