kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰

برداشت آب از 8 دشت در چهار‌محال و بختیاری ممنوع شد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: خشکیدگی 58 درصد از چشمه‌ها و قنات‌‌ها تهدیدی برای محیط زیست و منابع طبیعی این استان است.


شهرکرد - خبرنگار کیهان:

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: استان چهار‌محال و بختیاری به عنوان سرچشمه رودخانه‌های مهم کشور با کمبود منابع آبی و خشکسالی مواجه شده به طوری که سفره‌های زیرزمینی استان 30 متر افت داشته و از 11 دشت مهم استان، 8 دشت ممنوعه اعلام شده است.
وی اضافه کرد: به‌رغم اعتبارهای هزینه شده در دولت اما به  دلیل خشکسالی‌های اخیر هنوز تعدادی از روستاها و شهرهای استان با تانکر آبرسانی می‌شود.
سلیمانی دشتکی در ادامه با انتقاد از زمان‌بر بودن اجرای طرح‌های عمرانی استان از جمله بهشت‌آباد، سدهای باباحیدر و خرسان، برخی تونل‌ها و راه‌ها گفت: برخی طرح‌ها از جمله سد خرسان که بیش از یک هزار و 600 میلیارد ریال هزینه در بر داشته اما تاکنون اجرایی نشده است.
وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر با اجرای طرح‌های انتقال اب مخالف نیستیم به شرط اینکه تراز بین آورد رودخانه و خروج آب مشخص شود و منابع بالا‌دست تخریب نشود.
سلیمانی دشتکی با اشاره به این که حیات رودخانه کارون برای استان چهار‌محال و بختیاری مهم و حیاتی است، گفت: انتقال آب به شرط نابودی کارون صحیح نیست.