kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
حجت الاسلام سید علی خمینی:

تفکر امام خمینی(ره) با ظالم تقابل داشته و سر سازش ندارد

نوه امام خمینی اظهار داشت: در تفکر امام خمینی(ره) ما با ظالم تقابل داشته و سر سازش نداریم.



حجت الاسلام سید علی خمینی در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم سردار حاج احمد غلامی که در حسینیه جماران برگزار شد، با بیان اینکه در تفکر امام خمینی (ره) ما با ظالم تقابل داشته و سر سازش نداریم، گفت: برخی می‌گویند فرق حسین فهمیده و داعش چیست؟ فرق آنها این است که وقتی مقابله با ظلم مطرح است، استشهاد تدافعی و ظالم‌کش است؛ اما وقتی مخالف ستیز شدی می‌شوی فرد داعشی که در بازار بغداد به خود بمب بسته و همه مردم را می‌کشد. استشهاد ما تدافعی بود و در مقابل ظالم ایستادیم؛ اما استشهاد داعشی تهاجمی است. استشهاد ما ظالم کش می‌شود اما استشهاد آنها مطلق کش است؛ یعنی همه را می‌کشد. لذا از دل تحجر داعشى، قساوت، خون‌ریزی و آدم‌کشی بیرون می‌آید و از دل شیعه انقلابى زیباترین حرف‌هایی که امام خمینی (س) در مورد شهید و شهادت زدند بیرون می‌آید.
نوه امام خمینی افزود: رسانه‌های خارجی برنامه می‌سازند و خجالت هم نمی‌کشند، می‌گویند اینها پول می‌گیرند. کدام پول ارزش جان آدم را دارد؟ من بعضی خانواده‌های شهدای مدافع حرم را دیدم فرد بچه خود را رها کرده و برای تقابل با تکفیری‌ها می‌رود. این موضوع با کدام پول قابل مقایسه است؟ در زمان جنگ هم همین است.
وی گفت: غربی‌ها از اول هم مفهوم شهادت را درک نکرده بودند و نمی‌کنند. همین امروز جمهورى اسلامى خویشتن‌دارى مى‌کند و الا اگر پیچ تبلیغات را باز کنند نمی‌توان جوانان انقلابی را کنترل کرد. در این تفکر انقلابی که ما بزرگ شدیم، درست است مشکلات هست اما در بزنگاه‌ها می‌بینید که هنوز تربیت انقلابی و روح جاری امام وجود دارد و گره‌ها را باز مى‌کند. اگر یک مقدار رها کنیم عاشقان ائمه (علیهم‌السلام) و عاشقان مقابله با ظالمین نمی‌گذارند که آنها نفس بکشند.
به گزارش جماران، حجت‌الاسلام سید علی خمینی اظهار داشت: بعضی‌ها با اصل ظلم‌ستیزی و بعضی‌ها با مصادیق مشکل دارند و بعضی نیز اهمیت را مطرح می‌کنند. این مسئله جوابی دارد که مسئولین ما به آن دادند. جواب این است که ما نباید بگذاریم دشمن به داخل کشور بیاید و آن وقت دفاع کنیم. ثانیا تفکر اسلامی ما و تفکر امام مرز نمی‌شناسد.